۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۹۲۴۴

عرضه نرم‌افزارهای دینی و حوزوی در نمایشگاه دیجیتال تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز به کار نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تبریز نرم‌افزارهای دینی و حوزوی با تخفیف 50 درصد به فروش می رسد.
نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدصادق افراسیابی، معاون امور رسانه‌های دیجیتال مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تبریز اظهار داشت: اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مهم ترین هدف نمایشگاه‌های استانی رسانه‌های دیجیتال است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمنان است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌هایی که با این موضوع در سطح کشور در حال برگزاری است بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت و توسعه فضای مجازی برپا شده است.

افراسیابی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی از مقام معظم ولایت، نمایشگاه های رسانه‌های دیجیتال، محلی برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فعال در این حوزه و نهادینه شدن استفاده بهینه از فضای مجازی محسوب می‌شود.

معاون امور رسانه‌های دیجیتال مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که در سال های گذشته تنها 28 نمایشگاه با موضوع رسانه‌های دیجیتال در کشور برگزار شده‌ بود، گفت: در سال جاری 50 نمایشگاه در حوزه رسانه‌های دیجیتال در مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت آنها برگزار خواهد شد.

همچنین پرویز آژیده، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی با ابراز تاسف از این‌که توسعه علم و فناوری در عصر اطلاعات و ارتباطات با نوعی فقر اخلاق و معنویت همراه شده است، اظهار داشت: اشاعه پیام نظام جمهوری اسلامی می تواند تاثیر خوبی در جهت رشد اخلاق و معنویت در جهان داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که استفاده از فناوری های نوین دیجیتال می تواند به عنوان فرصت و یا تهدید تلقی شود، افزود: دشمنان نظام اسلامی سعی دارند از هر ابزاری برای تهدید و صدمه زدن به ارزش‌ها و باورهای جوانان ما استفاده کنند، توسعه علم و فناوری مساله ای مهم در دنیای کنونی است که بایستی ما نیز در این عرصه پیشتاز باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی صداقت و رعایت منافع ملی را مهمترین شاخص فعالیت در فضای گسترده اینترنت عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال همزمان با سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، فرصتی برای نمایش توانمندی فعالان این عرصه است.

بنا بر این گزارش، نخستین نمایشگاه استانی رسانه های دیجیتال با هدف فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم ‌افزایی بین پدیدآورندگان تولیدات در حوزه رسانه ‌های دیجیتال و همچنین حمایت از افراد، مراکز، موسسات و شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات فرهنگی و هنری و با یکصد غرفه در مساحت شش هزار مترمربع در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز افتتاح شد.

معرفی و ارایه نرم افزارهای ‌چند رسانه ‌ای، نرم‌ افزارهای تلفن همراه، پایگاه های ‌اینترنتی و بازی‌ های رایانه ‌ای از بخش های اصلی این نمایشگاه است. نرم‌ افزارهای ارایه شده در این نمایشگاه تا 50 درصد تخفیف به بازدید کنندگان عرضه می‌ شود.

گفتنی است، بخش های دیگری همچون رسانه دیجیتال در آیینه هنر، شهر دیجیتال، آسیب‌ شناسی رسانه‌ های دیجیتال، معرفی برگزیدگان ادواری جشنواره بین ‌المللی رسانه‌ های دیجیتال، ‌نگارگذر فناوری و نوآوری، مسابقه و برگزاری نشست‏ها و کارگاه های تخصصی در این حوزه با ارائه گواهی شرکت، بخش فرعی این نمایشگاه را تشکیل می دهد.

نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از سوم تا هفتم خرداد ماه جاری از ساعت 10 صبح تا 9 شب در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز دائر است./935/پ203/س
ارسال نظرات