۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۲۵۲

18 روستای شلمچه مین‌زدایی شد

خبرگزاری رسا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از پاکسازی 18 روستای منطقه شلمچه از وجود مین‌های به جای مانده از دوران دفاع مقدس خبر داد.
سردار احمد وحيدي ،‌وزير دفاع سردار احمد وحيدي ،‌وزير دفاع


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، سردار سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، روز گذشته در مراسم تحویل بیش از 2 هزار هکتار از اراضی آلوده به مین پاکسازی شده در منطقه شلمچه به استانداری خوزستان، اظهار داشت: با اتمام عملیات پاکسازی که از سوی جان برکفان مرکز مین زدایی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی صورت گرفت، 18 روستای منطقه شلمچه از محاصره مین های به جامانده از دوران جنگ تحمیلی رهایی یافت و مردم این منطقه می‌توانند به خانه های خود خود بازگردند.

وی در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد‌ سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، بیان داشت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس است و نقطه عطف دفاع مقدس سوم خرداد و مرکز ثقل آن منطقه شلمچه است.

وزیر دفاع با بیان این‌که شلمچه سرزمین مقدس و بزرگی است، گفت: در وجب به وجب خاک این سرزمین مردان بزرگی جان خود را نثار و خون خود را برای دفاع از کشور تقدیم کردند، خرمشهر معراج گاه مردان بزرگ خدا و محل عروج شهیدان سرافراز ایران اسلامی است، از این رو باید با این زمین های مقدس رها شده از چنگال دشمن و پاکسازی شده از مین‌ها و گلوله های دشمن با دید دیگری نگاه کنیم و به این زمین ها عشق ورزیم و روح خود را در آنجا جلا دهیم.

وحیدی تأکید کرد: باید با روحیه جهادی این سرزمین مقدس را احیا و به منطقه‌ای سرسبز و آباد تبدیل کرد و این با همت بلند شما عشایر غیور و مردم صبور و مقاوم منطقه امکان‌پذیر است و ان شاءالله در آینده ای نزدیک شاهد رشد و بالندگی، توسعه، خرمی و آبادانی در این منطقه خواهیم بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان اظهار داشت: باید با سرعت و حمایت همه دست اندرکاران و مسؤولان کشور، خرمی خرمشهر و مناطق اطراف آن را برای مردم منطقه به ارمغان آوریم./9465/پ203/ج

ارسال نظرات