۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۳۷۴
امام جمعه موقت تهران:

انس با خدا از اساسی‌ترین اصول اخلاقی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که انس با خدا از اساسی‌ترین اصول اخلاقی اسلام است براستفاده از فرصت‌های معنوی و انس بر دعاها و سحرهای ماه رجب تأکید کرد.
آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌ نخست این هفته نماز جمعه تهران، انس با خدا را از اساسی‌ترین اصول اخلاقی اسلام دانست و یکی از زیرمجموعه‌های آن را یقین و ایمان به وعده‌های خداوند متعال عنوان کرد.

وی با بیان این‌که خداوند مؤمنانی را که اهل تقوا، مدافع دین، ‌مدافع ولایت حق، صبور و با استقامت در مسیر الهی و اهل احسان هستند، در سختی‌ها تنها نمی‌گذارد، افزود: بیشتر افراد، نیکوکاری و احسان را در صحنه‌های خدمات اجتماعی می‌بینند، اما قرآن کریم نگاه گسترده‌ای به این موضوع دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که عشق به خدا گاهی شعار و در حرف است، عمل در این زمینه را ضروری دانست و با تأکید بر تلاش مخلصانه در راه خداوند، ادامه داد: قرآن کریم ارتباط شایسته و عاشقانه با خداوند متعال را با همه لوازمی که این عشق دارد، از عناصر برجسته احسان به شمار آورده است.

وی همچنین با بیان این‌که خداوند متعال هیچ‌گاه اجر محسنین را ضایع نخواهد کرد، ادامه داد: از امام راحل سؤال شد که آیا می‌دانستید انقلاب پیروز می‌شود که ایشان فرمودند «هر گامی را که برای خدا برداشتیم، خداوند گام دیگری را پیش روی ما گذاشت تا سرانجام انقلاب اسلامی به بار نشست.

آیت‌الله خاتمی برخورد شایسته با بندگان خدا از دیگر مصداق‌های احسان برشمرد و با اشاره به این‌که آنچه تعبیر به نیکوکاری می شود بخشی از احسان است و قرآن تنها نیکوکاری را مادی نمی‌داند، اظهار داشت: یکی از برخوردهای شایسته عنصر گذشت است و جامعه با گذشت به وحدت می‌رسد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران، مسؤولان و مردم به دیدن اهداف بلند معنوی توصیه و تصریح کرد: همگان کدورت‌های شخصی را در جامعه اسلامی کنار گذاشته و به امامان که در قله بزرگ گذشت بودند، اقتدا کنند، از لغزش‌های یکدیگر بگذرند تا خدا از لغزش‌های آنان بگذرد.

وی در پایان سخنان خود در خطبه‌ نخست با بیان این‌که رجب و شعبان ماه ارتباط صمیمانه با خداوند متعال و ورود با معرفت به ماه رمضان است، پیروزی تا تداوم 33 ساله انقلاب اسلامی را مدیون عنایات الهی و توجه به معنویات دانست و براستفاده از فرصت‌های معنوی و انس بر دعاها و سحرهای ماه رجب تأکید کرد. /920/
پ202/ن

ارسال نظرات