۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۹۷۹
آیت‌الله نوری همدانی:

امام خمینی روح خودباوری و آزادی‌خواهی را در ملت‌های مسلمان احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) اسلام ناب را به جهان معرفی و چهره واقعی استکبار را به ملت‌ها نشان داد، گفت: استکبار جهانی موجب فقر فرهنگی و از بین بردن اعتماد به نفس مردم بود و امام خمینی(ره) مردم را از چنگال استکبار آزاد کرد و روح خود باوری،‌ پیشرفت و آزادیخواهی را در جوامع اسلامی احیا و بیدار کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضا هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایلام، قیام 15 خرداد 42 را آغازگر انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) اهتمام ویژه‌ای به این روز بزرگ داشتند و می‌فرمودند 15 خرداد بود که قیام مردم و انقلاب اسلامی را متجلی کرد.

این مرجع تقلید با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مطالعه در سیره و فرهنگ ایشان را خواستار شد و ابراز کرد: هیچ عالمی در زمان غیبت صغری و کبری نتوانسته است به اندازه امام خمینی(ره) تأثیرگذار باشد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اخلاص و ایمان به خدا را از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) عنوان کرد و با اشاره به خاطراتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ایشان به عبادت پروردگار اهتمام ویژه‌ای داشتند و در نماز شب هر کلمه‌ای را با قطره‌ای از اشک چشم بدرقه می‌کردند.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) مردم را از سلطه استبداد و استکبار نجات دادند، تصریح کرد: همان گونه که پیامبران الهی مردم را از ظلمت به نور هدایت کردند، ایشان نیز مردم را از ظلمت استبداد و استکبار که قرن‌ها در حال سیطره به ملت‌ها بودند، نجات دادند و به نور اسلام هدایت کردند.

این مرجع تقلید حکومت سلاطین و استکبار را موجب فقر فرهنگی و از بین بردن اعتماد به نفس مردم توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) مردم را از چنگال استکبار آزاد کرد و روح خود باوری،‌ پیشرفت و آزادیخواهی را در جوامع اسلامی بیدار کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: استکبار جهانی قرن‌ها بر کشورهای اسلامی سیطره داشتند و منابع آنها را غارت می‌کردند، اما اکنون این کشورها به برکت انقلاب اسلامی بیدار شده و در برابر مستکبران ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) چهره واقعی استکبار را به ملت‌ها نشان دادند، افزود: بسیاری از مردم در گذشته با خوشبینی به استکبار جهانی نگاه می‌کردند و کسانی که با غرب مبارزه می‌کردند را مرتجع می‌خواندند، اما امام خمینی(ره) این باور غلط را از بین برد و امروز بسیاری از اصطلاحات ایشان همچون ‌شیطان بزرگ وارد ادبیات جهانی شده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: تمامی حرکت‌هایی که علیه اسلام در منطقه از سوی آل سعود و آل خلیفه اجرا می‌شود و مردم بیگناه و مسلمان را آزار می‌دهند ریشه و طراح اصلی آن آمریکا است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که دشمنان، اسلامی بدون ظلم و استکبار ستیزی و تنها عبادت را در میان مردم می‌خواستند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب را به جهان معرفی کرد و آن را به عرصه حکومت آورد.

وی در ادامه مردم را یکی از پایه‌های اصلی نظام اسلامی خواند و توجه ویژه امام خمینی(ره) را به این قشر یادآور شد و گفت: پیامبران الهی در ابتدا مردم را همراه خود می‌کردند و بعد به مبارزه با فراعنه می‌پرداختند، سفارش ایشان خدمت به مردم بویژه مستضعفان بود و امروز نیز مسؤولان باید در صدد حل مشکلات مردم برآیند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان ولایت فقیه را از دیگر اصول نظام اسلامی برشمرد و ابراز کرد: اگر ولایت فقیه نبود نظام اسلامی پیشرفت نمی‌کرد امروز مرجعی پرچم را به دوش گرفته که مردم از حنجره او صدای پیامبر اکرم(ص) را می‌شنوند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل سپاه اسلام و نائب امام زمان(عج) است./927/پ202/ج
ارسال نظرات