۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۰۰۲۰

مراسم بزرگداشت آیت الله احسانبخش در گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان در مراسم گرامیداشت نماینده ولی فقیه سابق و فقید گیلان گفت: عنصر رهبری، نقطه عطف و قوت انقلاب اسلامی ایران است.
سالگرد ارتحال آيت الله احسانبخش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله احسانبخش(ره)، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق شهرستان رشت، امروز در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام ابوطالب حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان در این مراسم با اشاره به تأثیر همواره عالمان دینی در جامعه جریان سازی این قشر اعلام کرد: دقت در زندگی عالمان دینی انسان را به اثرگذاری این قشر با برکت متوجه می کند.

وی با بیان این که آیت الله احسانبخش(ره) در طول زندگی خود منشأ اثرات عظیمی بود گفت: اعزام کاروان هزار کامیونی تدارکات به جبهه های دفاع مقدس که نتیجه تلاش های وی بود، فراموش شدنی نیست.

حجت الاسلام حجازی مبارزه با جریان نفاق در گیلان در سال های دفاع مقدس را از دیگر خدمات آیت الله احسانبخش(ره) خواند و خاطرنشان کرد: وی در طول عمر بابرکت خود 50 کتاب تالیف کرد که مهم ترین آن ها کتاب شریف آثار الصادقین با 35 جلد است.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان اظهار کرد: برای این که افکار عمومی هر چه بیشتر و بهتر به عظمت و بزرگی عالمان تاریخ ساز دینی همچون امام خمینی (ره) پی ببرند باید صدها سال از دوران حیات آنها بگذرد و مطالعات فراوانی صورت گیرد.

این استاد حوزه تاکید کرد: امروز از آنچه که در جریان بیداری اسلامی کشورهای مسلمان اتفاق افتاده نتیجه می گیریم که این کشورها به دلیل نداشتن رهبری مثل امام (ره) دچار مشکلات فراوانی در به مقصد رسیدن و منحرف نشدن انقلاب خود هستند.

وی داشتن عنصر رهبری را نقطه عطف و قوت انقلاب ایران دانست و گفت: بزرگانی همچون شهید آیت الله احسانبخش مجری افکار امام (ره) در گیلان بودند.

این استاد حوزه علمیه رشت با بیان این که امام راحل  آیت الله احسانبخش(ره) را بسیار دوست می داشت، افزود: این شخصیت علمی و انقلابی تمام عمر خود را صرف مجاهده و مبارزه برای انقلاب کرد و در نهایت در اثر جراحات ناشی از ترور به شهادت رسید.

گفتنی است، سخنران اصلی و اعلام شده این مراسم، آیت الله مقتدایی، مدیرحوزه علمه قم بود که به علت تاخیر در پرواز به این مراسم نرسید./950/پ203/ب

ارسال نظرات