۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۱۲۴
مدیر استانی حوزه علمیه زنجان:

امام راحل در دوران ستیز غرب و شرق با اسلام، حاکمیت ولایت فقیه را مطرح کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه زنجان گفت: امام راحل در دورانی که شرق و غرب علیه اسلام تبلیغ می کردند، بر اسلام و اصل ولایت فقیه تأکید و نظامی را بنا نهاد که امروز الهام‌بخش دیگر کشورهای جهان است.
حجت الاسلام حسن بيات، مدير استاني حوزه هاي علميه زنجان
حجت‌الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه علمیه استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان که همزمان با سالروز شهدای قیام تاریخی 15 خرداد ترتیب یافت و اظهار داشت: شهدای 15 خرداد با عشق به ولایت در راه شهادت قدم گذاشتند و ثابت کردند که پیوند شیعه و ولایت ناگسستنی است.

وی با تأکید بر این‌که قیام 15 خرداد سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 بود، خاطرنشان کرد: شهدای 15 خرداد 42 با تأسی از نهضت خونین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند که باید در راه ولایت و برقراری احکام اسلامی باید از جان گذشت.

حجت الاسلام بیات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی با رهنمودهای امام خمینی(ره) و ایثار شهدا حاصل شده است، تصریح کرد: امام راحل در دورانی که شرق و غرب علیه اسلام تبلیغ می کردند، بر اسلام و اصل ولایت فقیه تأکید و نظامی را بنا نهاد که امروز الهام‌بخش دیگر کشورهای جهان است.

مدیر استانی حوزه علمیه استان زنجان با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با نام امام خمینی(ره) در جهان شناخته شده است، افزود: امام راحل با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین احیای احکام فراموش شده اسلام، نهضتی را به راه انداخت که پس‌لرزه‌هایش امروز در کشورهای منطقه‌ای به گوش می رسد.

وی در ادامه دستاوردهای انقلاب اسلامی را مرهون رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی به پیشرفت‌های بسیاری بزرگی دست یافته که حتی دشمنان و دیگر کشورهای جهان به این توفیقات نظام آگاه و معترف هستند.

حجت‌الاسلام بیات با انتقاد از قدرنشاسی عده‌ای مغرض و غافل از نظام و نعمت ولایت خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان بر تعالی نظام اسلامی ایران آگاه بوده و دوستان انقلاب آرزوی برقراری چنین حکومتی در کشور خود را دارند، عده‌ای با غرض‌ورزی آب به آسیاب دشمن می ریزند.

مدیر استانی حوزه علمیه استان زنجان تصریح کرد: آنان که هیچ اطلاعی از وضعیت کشور ندارند، با وجود مشاهده پیشرفت‌ها از عمل به قانون سرپیچی می‌کنند، باید با همکاری و تعامل، به دشمنان اجازه تجاوز داده نشود./935/ت302/س

ارسال نظرات