۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۸۴۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

زنده بودن مجلس از دیدگاه رهبری، حضوری تأثیرگذار در عرصه داخلی و خارجی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس نهم، گفت: زنده بودن مجلس از دیدگاه مقام معظم رهبری ناظر بر تصویب قوانین متناسب با زمان حال و جبهه گیری های قوی در حوادث داخلی و خارجی است.
حجت الاسلام والمسلمين قرباني، نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه های نماز جمعه رشت، با گرامیداشت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) به ویژگی های پیامبران در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: سرپرستی امت یکی از مهم ترین وظایف پیامبران در قرآن معرفی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تبیین احکام دین را از دیگر وظایف پیامبران خواند و خاطرنشان کرد: پیامبران آیات کتاب خداوند را برای مردم می خوانند و آنان را با رفتار و گفتار خود تزکیه و تهذیب می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مبعث رسول اکرم(ص) را از بزرگ ترین اتفاقات جهان آفرینش برای رسیدن انسان به سعادت دانست و اعلام کرد: بعد از قرن های مجاهدت انبیا، امروزه در کشور ایران وارث حکومتی بر مبنای نبوت و امامت هستیم.

امام جمعه رشت در خطبه دوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس نهم گفت: زنده بودن مجلس از دیدگاه مقام معظم رهبری ناظر بر تصویب قوانین متناسب با زمان حال و جبهه گیری های قوی در حوادث داخلی و خارجی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص سالم بودن از ویژگی های مجلس، اظهار کرد: نمایندگان نباید نظام را تضعیف کنند و مجلس را سکوی پرتاب خود قرار دهند.

خطیب نماز جمعه رشت با محکوم کردن کشتار مردم سوریه توسط القاعده و عوامل آمریکا، اعلام کرد: هدف حملات تروریستی در سوریه از بین بردن پایگاه مقاومت در منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که آمریکا می خواهد با گسترش فعالیت های تروریستی در سوریه و ناامن شده این کشور، رابطه حزب الله با ایران قطع شده و رژیم اشغالگر قدس در آرامش قرار بگیرد، گفت: ملت های مسلمان ایران، لبنان و سوریه به غرب اجازه حمله نظامی به سوریه نمی دهند.

خطیب نماز جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود با ضروری خواندن رعایت حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد: فرا رسیدن ایام گرم سال عده ای را نسبت به رعایت حجاب بی تفاوت نکند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، نهادینه شدن فرهنگ حجاب را در کشور در گرو فعالیت همه جانبه دستگاه های فرهنگ ساز از جمله صدا و سیما دانست و گفت: در کنار فرهنگ سازی، نیروی انتظامی با هنجارشکنان با قدرت برخورد کند./950/پ201/س
ارسال نظرات