۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۹۰۹
رئیس شبکه جهانی ولایت:

شبکه جهانی اهل بیت در صدد ترویج فرهنگ اهل بیت و اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه این شبکه در راستای ترویج فرهنگ اهل والای اهل بیت(ع) و احیای اسلام ناب گام بر می‌دارد، گفت: در این شبکه با حضور از علمای برجسته اهل تسنن اقدام مناسبی در جهت تقریب مذاهب و شناساندن فرقه ضاله وهابیت صورت گرفته که سبب سرگردانی شبکه‌های وهابی شده است.
حجت الاسلام سيدمحمد حسيني قزويني، ‌رييس مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصربه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی رییس شبکه جهانی ولایت پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دومین سالگرد تأسیس شبکه جهانی ولایت برگزار شد، با بیان اینکه حدود هفت سال پیش برنامه‌های ما در شبکه سلام1 پخش می‌شد،‌ گفت: با مدیران این شبکه به توافق رسیدیم برای تداوم همکاری وارد مسائل سیاسی نشوند و در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و اهانت به اهل سنت سخنی مطرح نکنند.

رئیس شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: در تمام مدت سه سال همکاری ما با شبکه سلام1 مشکلی پیش نیامد تا اینکه در جریان فتنه 88 مدیر مسؤول این شبکه در اطلاعیه‌ای از فتنه‌گران حمایت کرد و این عمل منجر به قطع رابطه ما با آنها شد و اعلام کردیم این شبکه حتی حق باز پخش برنامه‌های ما را نیز ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی عنوان کرد: با توجه به قطع رابطه با شبکه سلام1 به این نتیجه رسیدیم که امروز با تأسیس شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و اقدامات ضد دینی مخالفان، دیگر با سخنرانی نمی‌توان بر مردم تأثیر گذار بود از این‌رو برای پاسخ به سؤالات، شبهات و ترویج فرهنگ شیعی باید از این فضای‌ رسانه‌ای به بهترین شکل استفادهمی‌کردیم.

وی افزود: طی مذاکراتی که با مراجع تقلید داشتیم، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی همکاری‌های لازم برای تأسیس شبکه ولایت را انجام دادند و این شبکه تحت اشراف وی فعایت‌های خود را آغاز کرد.

رئیس شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه برای تأسیس این شبکه مشکلات فراوانی را متحمل شدیم، ابراز کرد: شبکه ولایت که در آمریکا برنامه اجرا می‌کرد با مشکلاتی مواجه شد و به ایران آمد و عمده امتیاز شبکه خود را به ما داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه شبکه جهانی ولایت پنجم تیرماه 89 مصادف با شب میلاد حضرت علی(ع) آغاز به کار کرد، گفت: این شبکه مستقل تلویزیونی با هدف دفاع از حریم ولایت، ترویج معارف اسلام ناب و پاسخ به شبهات و سؤالات مخاطبان جهانی تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه جهانی ولایت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای علاقه‌مندان قابل دسترسی است، ابراز کرد: این شبکه روزانه با بیش از پنج ساعت برنامه زنده و چهار ساعت برنامه تولیدی و دو باپخش از برنامه‌های اصلی بر روی سه ماهواره «هاتبرد، تایل ست و گالکسی 19» به صورت 24 ساعته برنامه پخش می‌کند.

رئیس شبکه جهانی ولایت، با بیان اینکه کارشناسان برنامه‌های شبکه افراد متخصص و برجسته‌ای هستند، عنوان کرد: حدود هفتاد کارشناس که مجتهد مسلم و یا دکترای حوزه و دانشگاه را دارند، در بحث‌های کارشناسی و پاسخ به شبهات با این شبکه همکاری می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه در این شبکه با دعوت از علمای سرشناس اهل سنت از استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان برنامه‌های مناسبی در راستای حفظ وحدت و تقریب مذاهب انجام می‌گیرد، گفت: این برنامه‌ها در نقد مبانی فکری و اعتقادی وهابیت و آشنایی مسلمانان با این فرقه ضاله بسیار مؤثر است.

رئیس شبکه جهانی ولایت ادامه داد: حضور علمای اهل تسنن در برنامه‌های شبکه ولایت سبب سرگردانی شبکه‌های وهابی شده که حضور علمای اهل سنت در یک شبکه شیعی را چگونه توجیه کنند.

وی بازتاب برنامه‌های شبکه جهانی ولایت را در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: در سفرهایی که به کشورهای خارجی داشتم مردم آنجا اذعان کردند؛ تنها شبکه‌ای که به آن اعتماد دارند و برنامه‌های آن‌را پیگیری می‌کنند شبکه ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی همچنین افزود: دردیداری که با دانشجویان کشورهای خارجی داشتم تعداد زیادی از اساتید ودانشجویان برنامه‌های این شبکه را پشتوانه بزرگ علمی در برابر هجمه‌های وهابیت عنوان می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در ادامه به آمار برنامه‌های مختلف از شبکه جهانی ولایت اشاره کرد و ابراز داشت: در شبکه جهانی ولایت تا کنون 168 برنامه در زمینه توحید و خداشناسی، 176 برنامه در زمینه ادیان و مذاهب، 953 برنامه در زمینه قرآن و علوم قرآنی، 104 برنامه در زمینه نبوت و 554 برنامه در زمینه فرهنگ و حقانیت اهل بیت(ع) تولید و پخش شده است.

وی ادامه داد: 740 برنامه در زمینه معارف اسلامی، 486 برنامه در زمینه اخلاق و عرفان اسلامی، 94 برنامه در زمینه طب و داروشناسی، 67 برنامه در زمینه معاد و قیامت، 497 برنامه در زمینه فقه و اصول، 369 برنامه اجتماعی، 104 برنامه در زمینه نبوت و 369 برنامه در زمینه اخلاق و خانواده و 1556 برنامه‌های ویژه امامت را از دیگر برنامه‌های شبکه جهانی ولایت عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه شبکه جهانی ولایت نخستین شبکه‌ای است که دروس خارج فقه و اصول مراجع حوزه علمیه قم را پخش می‌کند، اظهار داشت: با این اقدام یکی از دغدغه‌های جدی طلابی که دور از حوزه علمیه قم هستند برطرف شد و در این زمینه سید حسن نصرالله در پیامی اعلام کرد؛ شبکه ولایت نخستین شبکه‌ای بود که دروس حوزه علمیه قم را به خانه‌های ما آورد.

وی نقد و بررسی مبانی فکری و اعتقادی مسیحیت را از دیگر برنامه‌ای این شبکه دانست و گفت: در آینده‌ای نزدیک در رابطه با نقد مبانی فکری فرقه بهائیت نیز برنامه‌های کارشناسی پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های شبکه جهانی از طریق اینترنت و تلفن‌های همراه مجهز به دریافت اینترنت نیز قابل مشاهده است./927/پ202/ن
ارسال نظرات