۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۰۸۴
همزمان با عید بزرگ مبعث؛

چندین پروژه بزرگ در خوزستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ بهره برداری از پل پنجم دزفول، بهره برداری از مرکز درمانی شماره یک اندیمشک، پرداخت پول ذخیره مرخصی بازنشستگان آموزش پرورش، بهره برداری از دستگاه ناوبری پیشرفته DVOR در فرودگاه بین‌المللی آبادان و ساخت 4 پروژه درمانی در بیمارستان رازی اهواز با اعتباری بالغ بر 760 میلیون تومان، از پروژه هایی هستند که در خوزستان و همزمان با عید بزرگ مبعث افتتاح شدند.
افتتاح چندين پروژه صنعتي در خوزستان همزمان با عيد مبعث


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، پل پنجم دزفول برروی رودخانه دز که به نام مبارک غدیر نامگذاری شده با هزینه ای افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

در آیین بهره برداری که در محل عرشه پل برگزار شد اقشار مختلف مردم نیز شرکت داشتند و همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (س) به جشن و پایکوبی پرداختند.

محمدعلی دوایی فر، شهردار دزفول در این آیین اظهار داشت: این پل در مسیر کمربندی جنوب غربی و در فاصله یک هزار و 200 متری پایین دست پل باستانی شهر دزفول احداث شده و پروژه شامل دو پل می باشد که پل اول یا پل اصلی بر روی رودخانه دز و پل دوم در امتداد پل اصلی و در محل روگذر بلوار سنجر ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: پل اصلی به طول کل 467.3 متر شامل نه دهانه به طول 45.3 متر و دو دهانه بطول 28.3 متر و عرض کل 17 متر شامل دو باند هر یک به عرض 8.5 متر است.

این مقام مسؤول بیان داشت: هر باند این پل درای دو خط سواره رو به عرض 6.5 متر و پیاده رو به عرض دو متر می باشد.

دوایی فر افزود: این پل به روش صندوقه ای پیش ساخته و پس تنیده اجرا شده که از پیشرفته ترین روش های پل سازی در دنیا محسوب می شود.

شهردار دزفول خاطرنشان کرد: کلیه مراحل طراحی، برنامه ریزی و اجرای این پل به دست متخصصین ایرانی صورت گرفته است و از هیچ متخصص خارجی در آن استفاده نشده که از افتخارات مهندسی کشور محسوب می شود.

دوایی فر افزود: پل پنجم دزفول با پیشنهاد شهروندان عزیز بنام مبارک غدیر و میدان بزرگی که در امتداد این پل قرار دارد بنام امام علی (ع) نامگذاری شد.

وی گفت: علاوه بر رفع مشکلات ترافیکی شرق به غرب دزفول، محرومیت زدایی از جنوب شهر از دیگراهداف ساخت این پل بزرگ است.

دوایی فر احداث جاده را شاخص توسعه ملی دانست و اظهار داشت: بدلیل صیانت و حفظ پل باستانی این پل مسدود شد و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد و با احداث پل غدیر این مشکلات رفع می شود و شهروندان دزفولی و اهالی شهرهای جنوبی دزفول براحتی از این طریق به ساحل غربی دزفول دسترسی خواهند داشت.

شهردار دزفول در پایان سخنان خود، گفت: همزمان با بهره برداری از این پل هشت هکتار از زمین های شرق پل که در گذشته به دلیل باتلاقی بودن مشکلات بهداشتی فراوانی را برای شهروندان این منطقه ایجاد کرده بود به پارک خلیج فارس و فضای تفریحی تبدیل می شود.

بهره برداری از مرکز درمانی شماره یک اندیمشک

همزمان و به مناسبت عید سعید مبعث مرکز بهداشتی درمانی شماره یک اندیمشک امروز در آیینی با حضور جمعی از مسؤولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

عبدالرحمان روحانی، رییس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک اظهار داشت: این مرکز درمانی در زمینی به مساحت 500 متر مربع ساخته شده و برای ساخت آن اعتباری افزون بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: این ساختمان در واقع بازسازی ساختمان قبلی بوده که در مدت شش ماه انجام شد و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، کار بازسازی چند ساختمان درمانی دیگر درشهرستان آغاز شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: برای تجهیز کامل این مرکز به امکانات مورد نیاز از اعتبارات شبکه بهداشت و درمان شهرستان استفاده می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک در پایان سخنان خود، ارائه خدمات درمانی، مشاوره، مشاوره رفتاری، انجام آزمایشات مختلف و غیره را از جمله وظایف این مرکز درمانی عنوان کرد.

پول ذخیره مرخصی بازنشستگان آموزش پرورش پرداخت می شود

سیروس خدادادی معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از پرداخت پول ذخیره مرخصی بازنشسته های سال 90 در این استان خبر داد و اظهار داشت: فرهنگیان بازنشسته سال 90 در همه شهرهای خوزستان مطالبات پایان خدمت خود را دریافت کرده اند.

خدادادی افزود: برخی از همکاران فرهنگی که از مرخصی دوران خدمت خود استفاده نکرده و مرخصی ذخیره دارند، به تعداد روزهای مرخصی استفاده نشده محاسبه و پول آن به زودی به حسابشان واریز می شود.

از دستگاه ناوبری پیشرفته DVOR در فرودگاه بین‌المللی آبادان بهره‌برداری شد

احسان ایروانی، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: دستگاه ناوبری پیشرفته DVOR با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های منطقه آزاد اروند، فرودگاه بین‌المللی آبادان بوده و ارتقای کمی و کیفی این فرودگاه علاوه بر ایجاد شرایط و بسترهای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، زمینه ارائه خدمات به شهروندان را فراهم می‌آورد.

این مقام مسؤول تصریح‌کرد: ایجاد زیرساخت‌های این فرودگاه به سال‌های دور مربوط بوده و دوره‌های متعددی فرسایش داشته است. از جمله این موارد تجهیزات ناوبری فرودگاه است(VOR) که سازمان منطقه آزاد اروند با مشارکت شرکت فرودگاه‌های کشور در جهت تعویض و بهینه‌سازی این تجهیزات و ارتقاء آن به سیستم‌های روز سرمایه‌گذاری لازم، بالغ بر 5/1 میلیارد تومان را در سال گذشته در دستور کار خود قرار داد.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند افزود: تجهیزات ناوبری جدید(موسوم بهDVOR) این امکان را فراهم می‌آورد که سیستم کنترلی پروازها از دقت و شرایط امن‌تر و مناسب‌تری برخوردار شود.

ایروانی با اشاره به دیگر نیازمندی‌های زیرساختی این فرودگاه، گفت: برنامه تکمیلی زیرساخت‌های پروازی این فرودگاه از جمله تهیه و نصب تجهیزات ارتقادهنده شرایط پروازی و ایجاد امکان و فرود هواپیماها در شرایط جوی نامناسب نیز در دستور کار مشارکت سازمان با شرکت فرودگاه‌های کشور بوده که اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان به آن اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: ساماندهی فضاها و محوطه‌های پیرامونی فرودگاه و تهیه و نصب سه دستگاه پله‌برقی برای سالن‌های مسافری داخلی و خارجی از اهم اقدامات تکمیلی فرودگاه بین‌المللی آبادان در برنامه‌های سازمان است.

4 پروژه درمانی در بیمارستان رازی اهواز با اعتباری بالغ بر 760 میلیون تومان افتتاح شد

مهدی عسکری، رییس بیمارستان رازی اهواز، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بیمارستان رازی اظهار داشت: چهار پروژه درمانی پشتیبانی در مساحت 916 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 760میلیون تومان در بیمارستان رازی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در راستای افزایش رضایتمندی بیماران، ایجاد مجموعه‌ای برای آسایش بیماران و همراهان آنان ضروری بود؛ از این رو ظرف مدت سه ماه سالن انتظار ویژه همراهان بیمار احداث شد.

عسکری گفت: همچنین در پاسخ به درخواست بیماران و پرستاران، VIP بیمارستان رازی در مدت 9 ماه احداث شد. همچنین با توسعه بخش اورژانس بیمارستان شش تخت دیگر به آن اضافه شد.

رییس بیمارستان رازی اهواز بیان داشت: بخش فیزیوتراپی این بیمارستان نیز با اعتبار 85 میلیون تومان آماده بهره‌برداری است.

عسکری بیان کرد: با توجه به این که این بیمارستان مجموعه‌ای آموزشی است، باید جایگاه سی تی اسکن را در آینده نزدیک آماده کنیم که در حال حاضر مجوز این بخش اخذ شده است.

وی با اشاره به این که 150 هزار نفر در سال در درمانگاه تخصصی این بیمارستان ویزیت می‌شوند، تصریح کرد: ایجاد بخش رادیولوژی در این مجموعه ضروری است.

عسکری در پایان با اشاره به اینکه سالانه 10 هزار عمل در این بیمارستان انجام می‌شود، گفت: توسعه اتاق عمل و وسعت دادن بخش آموزش در این بیمارستان از دیگر اقدامات عمرانی در آینده نزدیک خواهد بود.

مدیر داخلی بیمارستان رازی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: بیمارستان‌ها به گفته اساتید علوم مدیریت، از پیچیده‌ترین سازمان‌ها به شمار می‌آیند.

اسماعیل ویسی افزود: بیمارستان رازی به لحاظ ترسیم چشم انداز 10 سال آینده، از بهترین بیمارستان‌های شهر از لحاظ کمی و کیفی خواهد بود.

وی آموزش و افزایش رضایتمندی را سرلوحه این بیمارستان عنوان کرد و ادامه داد: از لحاظ ساختارهای فیزیکی برای رسیدن به این خدمت، طی چهار سال گذشته، 2هزار و 200 متر فضا شامل بخش‌های پشتیبانی و درمانی به بیمارستان افزوده شده است.

گفتنی است در این مراسم بخش درمانی VIP یا اعتبار 343 میلیون و 600 هزار تومان، بخش فیزیوتراپی با اعتبار 85 میلیون تومان، سالن انتظار همراه بیمار بخش اورژانس با اعتبار 34میلیون و 200 هزار تومان و توسعه بخش اورژانس بیمارستان رازی اهواز با اعتبار 80 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید./9465/پ202/ب

ارسال نظرات