۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۲۲۲
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تکریم خدمات بزرگان دین ترویج مکتب اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، تکریم و تعظیم خدمات بزرگان دین را سبب ترویج مکتب اهل بیت‌(ع) و روشن شدن هویت دین، مذهب و سوابق آن دانست و گفت: شیعه دارای ذخایر بزرگ علم در رشته‌های مختلف است، این ذخایر باید به درستی به شیعیان و عالمان علم شناسانده شوند.
مراسم تکريم و رونمايي از کتاب شيخ آقا بزرگ تهراني مراسم تکريم و رونمايي از کتاب شيخ آقا بزرگ تهراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم علامه شیخ آقا بزرگ تهرانی و رونمایی از کتاب «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، تکریم و تعظیم خدمات بزرگان دین را سبب ترویج مکتب اهل بیت‌(ع) و روشن شدن هویت دین، مذهب و سوابق آن دانست.

وی برگزاری مراسم تکریم از خدمات بزرگان دین را سبب خشنودی حضرت ولی عصر‌(عج) دانست و گفت: معرفی خدمات علما و بزرگان دین به دنیا که در حقیقت سبب حفظ تاریخ اسلام و تشیع هستند و با کمترین امکانات و وسایل لازم، این خدمات را انجام داده‌اند، تعظیم و تکریم مذهب به حساب می‌آید.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم از خلوص نیت به عنوان رمز موفقیت بزرگان دین نام برد و اظهار داشت: شیخ مفید، شیخ کلینی و دیگر بزرگان بر اساس خلوص نیتی که داشتند، به توفیقات و آثار علمی مختلفی دست یافتند و کرامتی بالاتر از این نیست که توانستند این همه اثار را از خود به جای بگذارند.

وی با اشاره به دو کتاب «الذریعه» و «طبقات علام‌الشیعه» شیخ آقا بزرگ تهرانی افزود: کسی که 50 هزار کتاب را بررسی کرده، مطمئنا به علم بی‌شماری دست یافته است؛ این شخصیت‌ها باید به طلاب علوم دینی، حوزه‌ها و علما معرفی شوند که زحمات آنان الگو و درس عبرت است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: علما و بزرگان دین وجود خود را فدای دین اسلام، مکتب اهل بیت‌(ع) و معارف دین کردند، همه این آثاری که از سوی آنان خلق شده، به برکت خلوص نیت، توجه به خداوند متعال و توسل به ائمه طاهرین‌(ع) است و این توفیقات برای هر کسی فراهم نمی‌شود.

وی با بیان این‌که از خدمات مرحوم آقا بزرگ تهرانی نمی‌توان تجلیل کرد، برگزاری این مراسم را بسیار سودمند دانست و خطاب به طلاب خواستار پیدا کردن راه و فعالیت در راه تحصیل معارف دین و نشر معارف اسلام و قرآن شد، به ویژه در زمان کنونی که با امکانات بسیار خدمت به دین آسان شده است.

این مرجع تقلید افزود: معارف دین را به تمام دنیا معرفی کنیم، از چنین شخصیت‌هایی درس بگیریم، از زحمات آنان که ذخایر گذشته شیعه هستند و از چیزی فروگذار نکردند، بهره‌مند شویم و بدانیم اگر به همه ذخایر شیعه که علم است توجه کنیم و آثار گرانقدر اهل بیت‌(ع) را که در اختیار داریم ارج نهیم و استفاده کنیم، نیازی به علوم دیگران نداریم.

وی همچنین خواستار معرفی کتاب «الذریعه» به شیعیان و عالمان علم شد و با بیان این‌که با توجه به هجوم دشمن به روحانیت و مشکلاتی که آن زمان پیش آمده بود، اگر این کتاب نبود، خلأ بسیار وسیعی در جامعه ایجاد می‌شد، گفت: شیعه دارای ذخایر بزرگ علم در رشته‌های مختلف است، این ذخایر باید به درستی به شیعیان و عالمان علم شناسانده شوند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزاری مراسم تجلیل از بزرگان دین را سبب خشنودی حضرت ولی‌عصر‌(عج) دانست و گفت: این برنامه خدمت به حضرت ولی عصر‌(عج) است؛ ‌مکتب، مکتب ایشان است، حوزه‌های علمیه به ایشان اختصاص دارد و کتاب‌ها هم در راستای ترویج معارف اهل بیت‌(ع) تألیف شده‌اند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات