۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۲۸۵
حجت‌الاسلام اشکوری:

جامعه اسلامی یک جامعه مسجد محور است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه، جامعه اسلامی را یک جامعه مسجد محور دانست و از ائمه جماعات خواست برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر در مساجد به فکر دانش افزایی و ارتقای مهارت باشند.
حجت الاسلام عبدالمجيد اشكوري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید عبدالمجید اشکوری از اساتید حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ائمه جماعات مساجد استان قم که با موضوع نقش مسجد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد، به بیان دیدگاه خود درباره نقش مسجد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت.

وی با بیان این‌که جامعه اسلامی یک جامعه مسجد محور است، امام جماعت را عنصر تاثیرگذار در مسجد دانست و یادآورشد: برای اینکه بخواهیم آسیب های اجتماعی و نقش مسجد در کاهش آسیب ها را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم،‌ ابتدا باید مبانی آسیب ها را بررسی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تبیین شاخصه ها و معیارهای جامعه سالم، خاطرنشان کرد: یک جامعه سالم هدفمند، پویا و عقلانی است که در آن به کرامت، عزت، شرف انسانیت توجه شده است.

حجت الاسلام اشکوری با بیان این‌که مسجد در جامعه اسلامی، نماد کرامت بخشی به انسان، ولایت مداری و آزاد اندیشی است، اظهار داشت: مساجد جایگاه پرورش حقیقی انسان است و تحقق این مهم نیز تنها با ایفای نقش روحانیت شکل می گیرد و روحانیان باید نقش محوری در مساجد داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: جامعه ناسالم نیز جامعه ای ایستا، بی تحرک و تنبل است که آسیب هایی از جمله دین گریزی، اختلاف، دزدی، دروغ، تهمت، رشوه و عدم صداقت در آن وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: حوزه های علمیه می توانند در تربیت نیروهای کارآمد و دارای تخصص برای اداره مساجد نقش مؤثرتری داشته باشند.

وی بر ضرورت ارتقای مهارت امامان جماعت مساجد تاکید و خاطرنشان کرد: روحانیان بدون ارتقای مهارت نخواهند توانست رسالت مهم و خطیر خود را به درستی انجام دهند و برای ایفای نقش خود در مساجد نیازمند دانش، مهارت و تجربه هستند.

حجت‌الاسلام اشکوری ائمه جماعات را به بهره گیری از تجارب افراد و روحانیان موفق توصیه کرد.

گفتنی است، این نشست تخصصی از سوی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه باه هدف ارتقای دانش و مهارت افزایی ائمه جماعات استان قم برگزار شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات