۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۱۴۱۳
ائمه جمعه خوزستان تأکید کردند؛

مسؤولان دادگستری پرونده‌های قضایی را با جدیت پیگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته، مطرح کردند که مسؤولان دادگستری باید پرونده های قضایی را با جدیدت کامل پیگیری و عاملان جنایات و اخلال گران امنیت جامعه را به سزای اعمالشان برسانند.
قوه قضائيه، دادگستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، گفت: یقین کنید و بدانید که با رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرده عاقبت به خیر می شوید.

وی به هفته قوه قضاییه و سالروز و سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش اشاره کرد و این روز را به همه عدالت گستران جمهوری اسلامی به ویژه به کارکنان قوه قضاییه تبریک گفت و اظهار داشت: امروز قوه قضاییه در جایگاه ممتازی قرار گرفته و با تعدی کنندگان به حقوق و نوامیس مردم به شدت برخورد می کند.

این استاد حوزه علمیه باگرامی داشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام سید محمدکاظم دانش، اولین نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شوش که توسط منافقین کوردل به اتفاق شهید بهشتی و 72تن از یارانش به شهادت رسید، از این شهید بزرگوار تجلیل کرد.

حجت الاسلام امام با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهارداشت: وظیفه پاسداران، حفاظت از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی، برخورد با توطئه گران، فتنه گران، گروه های معاند انقلاب و مقابله با کسانی است که برای نظام ایجاد چالش و تهدید می کنند.

وی تبلور ارزش های دینی، ولایی بودن، مردمی بودن و شهادت طلبی را از ویژگی های بارز و برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذکر کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، گفت: جانبازان به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) یادگار آزمایش های بزرگ انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه شوش در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جانبازان به عنوان سرمایه های بزرگ کشور باید مورد توجه بیشتر مردم و مسؤولان نظام قرار گیرند.

دشمنان با جدیت در تلاش برای تخریب افکار جوانان هستند

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهبهان، به دسیسه های دشمنان اسلام علیه نظام اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی پس از ناکامی در جنگ‌های رو در رو و سخت در تفکر ضربه زدن به آن از راه‌های دیگر هستند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: یکی از راه های دشمنان با شدت بر روی آن تمرکز و سرمایه گذاری کرده اند، از بین بردن نیروی جوان کشور است که با از بین بردن شادابی، طراوت و انرژی آنها، درصدد متوقف کردن موتورهای جلو برنده ایران اسلامی هستند.

خطیب جمعه بهبهان تصریح کرد: از آنجایی که مواد مخدر تخریب کننده جسم و روح مصرف‌کننده آن است، یکی از ابزار دشمنان برای حمله به کشور ما بوده و در این راه از هیچ تلاشی نیز دریغ نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی در مرزها و دیگر نقاط کشور با دل و جان مقابل قاچاقچان و سوداگران مرگ ایستاده‌اند؛ اما متأسفانه به دلایلی باز هم این مواد وارد کشور می‌شود.

امام جمعه بهبهان، گفت: در کنار برخورد نیروی انتظامی، مسؤولان فرهنگی نیز باید بیش از پیش دست به کار شده و جوانان جامعه را از این مواد افیونی و تأثیرات آن آگاه کنند.

خطیب جمعه بهبهان خاطرنشان کرد: مصرف کننده مواد مخدر ضمن از دست دادن ارزش‌های خود در اجتماع، این روند را به دیگران نیز منتقل کرده و این گونه مواد مخدر ارزش‌های واقعی و اصلی یک جامعه را از بین خواهد برد.

حجت الاسلام ابوعلی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه با تبریک به مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار به روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) نیز اشاره کرد و گفت: جانبازان، شهیدان زنده کشور ما بوده و مسؤولان باید به فکر رفاه حداکثری آنان باشند.

حجت الاسلام ابوعلی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: برخی از جانبازان ما با کمترین توقع در وضعیت‌های معیشتی بدی هستند که باید آنها را دریابیم و پاسخ جان‌فشانی‌های آنان را به خوبی و نیکی بدهیم.

مسؤولان دادگستری پرونده های قضایی را با جدیت پیگیری کنند

حجت الاسلام عبدالحسین بهبهانی پور، امام جمعه هندیجان، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، به سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش اشاره کرد و گفت: حادثه هفتم تیر فاجعه ای دردناک در تاریخ ایران بود که باید هر ساله با برگزاری مراسم های مختلف یاد و خاطره آن بزرگواران را زنده نگه داشت.

وی در ادامه به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه یکی از اهرم های نظام اسلامی است و از آنجایی که مبنای نظام اسلامی ما مبتنی بر حق و عدالت است جایگاه قوه قضائیه جایگاه خیلی مهم و عظیمی است.

حجت الاسلام بهبهانی پور در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، با درخواست از مسؤولان دادگستری در خصوص پیگیری پرونده های قضایی، اظهار داشت: ما از مقامات استانی و یا مقامات کشوری می خواهیم پرونده های قضایی را با جدیدت کامل پیگیری و عاملان جنایات و اخلال‎گران امنیت جامعه را به سزای اعمالشان برسانند./9465/پ202/س
ارسال نظرات