۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۷۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تکیه مداوم بر مشاوره، جوهره فکری شهید بهشتی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مسؤولیت‌پذیری، تکیه مداوم بر مشاوره و سنجش برهانی بحث‌ و نظریه‌‌ها، جوهره شخصیتی و فکری شهید بهشتی را اعتلا بخشید.
شهيد بهشتي


حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش افزود: شهید بهشتی همواره تا لحظه شهادت تابع محض رهنمودهای رهبری بود و در طول زندگی پربار خویش همه تلاش او ترویج اسلام ناب محمدی و نهادینه کردن جایگاه ولایت در جامعه بود.

وی با بیان این که شهید بهشتی تلاش فراوانی جهت استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی ایران انجام داد و راه‌اندازی دستگاه قضایی با محوریت احکام اسلامی از بزرگترین دستاوردهای دوران خدمت ایشان است، افزود: در این راستا باید افکار، اندیشه ‌ها، خدمات و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی به جامعه بویژه نسل جوان کشور شناسانده شود.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: شهید بهشتی معتقد بود، انسان نباید شیفته مادیات باشد، بلکه یابد با کوشش برای کسب معنویت و تعمق فکری، شرایطی را برای خود فراهم کند که مسائل مادی در درجه دوم و سوم قرار بگیرند و مسائل اجتماعی در درجه اول قرار داشته باشند و وجدان ها، بیدار شوند.

وی اظهار داشت: شهید بهشتی نماز اول وقت را در هیچ شرایطی به تأخیر نمی انداختند و نسبت به رعایت اوقات نماز، بسیار حساس بودند، به محض این که هنگام نماز فرا می رسید، آن را بر هر کاری مقدم می دانستند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: استعمار به خاطر تولید فکر و اثرگذاری عمیق شهید بهشتی بر افراد ایشان را به شهادت رساند، چرا استعمار با افراد معمولی سروکار ندارد، هر کسی که اثر فکری طولانی مدت در جامعه خود به جا بگذارد، برای استعمار خطر دارد، و گرنه کسی که می آید و شعاری می دهد و به آن عمل نمی کند و به خصوص تولید فکر نمی کند. از نظر استعمار خطر محسوب نمی شود.

وی با اشاره به این که آنچه که جوهره شخصیتی و فکری شهید بهشتی را اعتلا بخشید، مسؤولیت‌پذیری، تکیه مداوم بر مشاوره و سنجش برهانی بحث‌ها و نظریه‌‌ها بود، افزود:
روح آزاداندیشی هویت ثانویه این شهید بزرگوار شده بود، اما هنگامی آزاد‌اندیشی شهید مظلوم نمایان‌ و اثربخش‌تر می‌ شود که این خصوصیت کم‌نظیر، بنیان و بستر رفتارها و نگرش های تشکیلاتی ایشان قرار می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، شهید بهشتی را اندیشمندی بزرگ، عالمی مجاهد و انسانی متواضع خواند و اظهار داشت: شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم ‌و مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی استوارتر کرده است.

وی با بیان این که حادثه هفتم تیر و جنایت منافقان در این روز هیچگاه به دست فراموشی سپرده نخواهد شد، افزود: این حاثه در نوع خود و تاریخ معاصر بشر بی نظیر و ضایعه غیر قابل جبران برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به کودتاها و ترورهای شخصیت‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: فاجعه هفتم تیر از جمله ضرباتی بود که دشمنان قصد داشتند با به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و یارانش مجلس را با مشکل روبه‌رو کنند.

وی بیان داشت: مزدوران داخلی به دستور اربا‌با‌ن غربی، این جنایت هولناک را رقم زدند و مثل همیشه گمان کردند با شهادت این افراد، انقلاب اسلامی از بین می‌رود؛ اما بر خلاف تصور غلط آنها این حادثه مردم را به نظام وفادارتر کرد.

حجت الاسلام نعمت الهی به آرمان‌ها و اهداف دکتر شهید بهشتی و یارانش و اقدامات ایشان در طول دوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان و تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های وی از وظایف اصلی ما است./950/ت302/س

ارسال نظرات