۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۳۱۷۹۰
نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت زکات برای محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل بر استفاده از ظرفیت زکات به همت روحانیان و مبلغان دینی در راستای محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع فعالان و مسؤولان کمیته امداد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی، ارتقای سطح معیشتی و رفاه عمومی مردم بوده است.

وی با تاکید بر این‌که فاصله طبقاتی در نظام اسلامی و علوی شایسته نیست، تصریح کرد: فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در رفع محرومیت و خودکفایی خانواده‌های بی‌بضاعت و مددجوی جامعه قابل تقدیر است، اما بایستی این هدف با حفظ کرامت انسانی خانواده‌های آبرومند مستمند باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشارکت مردم خیر و نوعدوست ایران اسلامی در رسیدگی به خانواده‌های بی‌بضاعت، گفت: افزون بر مردم و خیرین، بایستی نهادها و دستگاه‌های مربوطه نیز به یاری کمیته امداد در خودکفایی و ارتقای سطح رفاه مددجویان بشتابند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این‌که کمیته امداد باید اعتماد مردمی را برای ایجاد تشکل‌های خیریه جلب کند، اظهار داشت: اعتماد سازی بایستی به ‌گونه‌ای باشد که مردم حمایت از کمیته امداد را تکلیف بدانند، البته این امر بدون تعامل و گزارش‌های موثق مسؤولان و فعالان کمیته امداد محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی کمیته امداد امام (ره) برای حمایت از نیازمندان و ایتام، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در کنار این فعالیت‌ها از کمک‌های خیران برای رفع محرومیت‌ها و نهادینه شدن فرهنگ نیکوکاری استفاده کنیم.

امام جمعه اردبیل با تشریح اهداف پیش‌بینی شده در دهه پیشرفت و عدالت و توسعه نظام اسلامی گفت: در این دهه به شدت نیازمند تربیت ذائقه‌های فکری و اعتقادی هستیم، تا بتوانیم سنت‌های حسنه به ویژه فرهنگ احسان و نیکوکاری را گسترش دهیم، چراکه پوشش 10 درصدی جمعیت استان در قالب مدد‌جو و برخوردار از خدمات کمیته امداد شایسته اردبیل نیست.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت زکات در محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف استان اردبیل تاکید کرد و اظهار داشت: ظرفیت 2 میلیارد تومانی زکات در استان باید به همت روحانیان، ائمه جمعه و جماعات احیا شود تا از این طریق عزت ایتام آل محمد حفظ شود.

همچنین حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از ایجاد 500 فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد طی سال جاری خبر داد و گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد حمایتی در شورای عالی اشتغال مصوب شده و هم اکنون بخشی از برنامه ها در سطح کشور به مرحله اجرا گذشته شده است./935/پ203/ج
ارسال نظرات