۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۲۱۸
رییس مجلس:

انتظار با گوشه نشینی و انزوا نسبتی ندارد/هنر باید در خدمت حقیقت والای انسانی باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت انزوا طلبی و گوشه نشینی را با روح انتظار در تضاد دانست و تاکید کرد: هنر باید در خدمت حقیقت والای انسانی باشد.
دكتر علي لاريجاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به مسائل مهم مهدویت، سرپرستی جامعه توسط حضرت ولی عصر(عج)، مجاهدت در راستای قیام ایشان و استکبار ستیزی را سه موضوع مهم مهدویت دانست و افزود: ما باید بتوانیم مسائل مهم مهدویت از جمله سرپرستی، مجاهدت و استکبار ستیزی را در قالب هنر و رسانه در جامعه نهادینه کنیم.

وی در ادامه افزود: وقتی حضرت ولی عصر(عج) ظهور می کنند، زمین رشد می کند، عقول مردم کامل می شود، امنیت کامل در عالم برقرار می شود، قلب ها به هم نزدیک می شوند و کینه ها برانگیخته نمی شوند،‌ از این رو باید در لسان هنر بتوانیم قلب ها را به هم نزدیک کنیم و جامعه را پیوند دهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به معنای انتظار تصریح کرد: انتظار به این معنا نیست که در گوشه خانه بنشینیم و منتظر حضرت باشیم، بلکه باید در تحقق جامعه کامل انسانیت تلاش کرد و باید با استفاده از لسان هنر جامعه را به سمت معرفت کشاند.

لاریجانی با اشاره به موضوع مجاهدت در قیام امام زمان(عج) اظهار داشت: ولی خدا، قائم است که احکام الهی را بیاورد و علیه ستمگران مجاهدت کند و عنصر جهاد باید در همه ما وجود داشته باشد؛ انسان اگر می خواهد اهل بصیرت باشد، باید توجه به جهاد داشته باشد. موضوع مجاهدت باید در هنر تجلی پیدا کند و انسان تراز اسلامی بسازد.

وی با تأکید بر استکبار ستیزی در قیام حضرت ولی عصر(عج)  و قیام علیه ظلم و استکبار، خاطرنشان کرد: اگر در هر کجای عالم ظلم و ستمی دیده می شود، نقش آمریکا و صهیونیسم در آنجا برجسته است. دخالت های آمریکا و صهیونیسم در انقلاب های منطقه و کشورهای مصر و بحرین و یمن کاملا مشهود است، بیش از شصت سال است که مردم فلسطین آواره هستند و عامل این آوارگی آمریکا و صهیونیسم هستند.

رییس مجلس نهم با تأکید بر این‌که در زمان غیبت سرپرستی جامعه بر عهده امام زمان(عج) است، افزود: حضرت ولی عصر(عج) در نامه خود به شیخ مفید می فرمایند که «ما سرپرستی شما را بر عهده داریم و بر اعمال شما نظارت می کنیم» باید بتوانیم سرپرستی جامعه توسط امام زمان(عج) را در قالب هنر به مردم و منتظرین القا کنیم.

لاریجانی با تأکید بر این‌که هنر باید در خدمت حقیقت والای انسانی باشد، در تقسیم انواع حقیقت ابراز داشت: حقیقت به معنای دریافت های حسّی، حقیقت فلسفی و عرفانی از اقسام حقیقت هستند اما حقیقت در تفکر اسلامی، امر منبسطی است و همه تعاریف معنای حقیقت را در بر می گیرد.پ/202/ج

ارسال نظرات