۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۳۲۵

احداث 96 مصلای جدید در کشور

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم افتتاح ستاد نماز جمعه بابلکنار گفت: 96 مصلای جدید درکشور در حال ساخت است.
ساخت و ساز ساخت و ساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام سید محمدرضا طباطبایی‌نسب، مشاور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته در مراسم افتتاح ستاد نماز جمعه بابلکنار گفت: 96 مصلای جدید درکشور در حال ساخت است.

 

وی از تقاضای 60 منطقه کشور برای حضور امام جمعه به منظور برگزاری رسمی نماز جمعه در کشور خبرداد و افزود: در 13 سال گذشته تعداد ستادهای نماز جمعه در مناطق مختلف کشور دو برابر شده و امروز به 750 ستاد رسیده است.

 

مشاور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشوربا بیان این که تلاش می کنیم مصلی های نیمه کاره کشور در آینده ای نزدیک افتتاح ومورد بهره بردای قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی در سرعت افتتاح این مصلاهای در حال ساخت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام طباطبایی نصب با بیان این که امام جمعه نقش‌محوری ستاد فرهنگی است، گفت: ائمه جمعه به عنوان پرچمدار جامعه اسلامی باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی ورود پیدا کند تا مشکلات موجود در این بخش‌ها رفع شود.

 

وی با بیان این که نماز جمعه یکی از برکات مکتب شیعه است، تصریح کرد: تا زمانی که مردم در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه برای ظهور و فرج حضرت ولی‌ عصر (عج) دعا کرده و در انتظار فرج آن حضرت به سر می‌برند توطئه‌های دشمن کارساز نبوده و با شکست مواجه می‌شوند.

 

حجت الاسلام طباطبایی نصب، حضور در نماز جمعه را بزرگ‌ترین حربه مقابله با دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مخالفان نظام دینی از نقش سازنده پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه در کشور هراسان هستند.

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل نیز در این مراسم، ایجاد وحدت و همدلی را یکی از برکات نماز جمعه دانست و گفت: برپایی نماز به خصوص نماز جمعه تنها سلاح پیامبر(ص) در احیا اسلام بوده و پیامبر با نماز، جامعه مرده آن زمان را زنده و پویا کرد.

 

امام جمعه بابل بیان داشت: نخستین حرکت پیامبر اقامه نماز، شکل گیری مصلی و مساجد بود و پیامبراکرم (ص) با برپایی نماز، جهل و نادانی زمان خود را از بین برد و یکتاپرستی را جایگزین شرک کرد.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: یکی از نهادهایی که جامعه را در مسیر نورانی هدایت می‌کند و سعی دارد مردم با جلوه‌های امام عصر(عج) آشنا شده و دین را در بین مردم نهادینه کند نماز جمعه است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات