۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۲۵۴۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

اختلاط بی قید و شرط زن و مرد مانع دستیابی آنان به کمال و معرفت خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به این که رعایت حجاب و عفاف به معنی منزوی کردن زن نیست، اظهار داشت: معنای حجاب، جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است چرا که این اختلاط، به ضرر جامعه بوده و مانع دستیابی آنان به کمال و معرفت خواهد شد.
حجاب


حجت الاسلام محمد قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل به مناسبت روز حجاب و عفاف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در  آمل با بیان اینکه حجاب و عفاف زنان تأثیر عمیقی در ترویج این فرهنگ در جامعه خواهد داشت، گفت: اگر زنان جامعه باحجاب باشند، مردان نیز از نظر طهارت جسمی و روحی سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده نیز تحت تأثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد.

 

وی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب خانواده از سوی زنان جامعه به عنوان کانونی برای رشد و اعتلای اعضای آن با توجه به ارزش های اصیل اسلامی می شود که این امر علاوه بر برکات دنیوی، سعادت اخروی همگان را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که رعایت حجاب و عفاف به معنی منزوی کردن زن نیست، اظهار داشت: معنای حجاب، جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است چرا که این اختلاط، به ضرر جامعه بوده و مانع دستیابی آنان به کمال و معرفت خواهد شد و وجودشان را غرق در دنیای مادی و لذت طلبی می کند و انسان را از اهداف عالیه ای که باید در زندگی بدان دست یابد باز می دارد.

 

وی با بیان این که دشمن در این برهه حساس درصدد آن است تا با هزینه های میلیاردی و برنامه های متنوع جوانان ما را از فرهنگ اصیل اسلامی دور کند، گفت: مسؤولان باید با تدبیر، برنامه ریزی منسجم، عملی و استفاده از نظریان صاحب نظران جامعه به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اقدامات سازنده ای را صورت دهند.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر در جامعه ترویج پیدا کند، گفت: همه آحاد جامعه باید به اندازه توان و ظرفیت خود در راستای ترویج فرهنگ مهم امر به معروف و نهی از منکر بکوشند.

 

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام نیز به این مسأله توجه ویژه ای شده است که پیامبر اکرم(ص) می فرماید: کسى که امر به معروف یا نهى از منکر کند یا راهنمائى به خیر کند خود شریک آن کار خیر است و هر کس به کار بد دستور دهد یا راهنمائى کند و یا نظر مشورتى بد داشته باشد خودش شریک خواهد بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در خصوص فعالیتهای این اداره در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف افزود: با توجه به تاکید دین مبین اسلام در خصوص پوشش مناسب از نیمه دوم سال 90 تاکنون طرح ویژه ای را باحضور اساتید حوزه از قم و تهران برای تربیت مربی خواهر  با حضور طلاب حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) به صورت کاربردی برگزار شد که در آن مباحث حجاب و عفاف، خانواده مطرح و در کنار آن طرح مهمان ماه و بایدها و نباید ها از دیگر طرح های ویژه ای است که در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف صورت گرفته است.

 

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی به تنهایی نمی تواند پیگیر موضوع حجاب و عفاف باشد، افزود: همه دستگاه های فرهنگی باید در این مسیر گام بردارند تا بتوانیم به موفقیت ها و دستاوردهای مناسبی به منظور تعمیق باورهای اسلامی در بین جوانان جامعه دست یابیم و جوان را به سمت و سویی ببریم که با اعتقاد قلبی  ایمانی راسخ و در راستای سعادت خود و دیگران فرهنگ حجاب و عفاف را پذیرا باشد./950/ت302/ب

ارسال نظرات