۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۸۸۶

توسعه امامزادگان شاخص استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان از توسعه امامزادگان شاخص استان در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.
توسعه امامزادگان شاخص استان زنجان

 

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به مراکز و قطب‌های فرهنگی مناطق مختلف اظهار داشت: در همین راستا طرح توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع موقوفات استان زنجان خاطرنشان کرد: این سازمان از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی برای ترویج فرهنگ وقف و موقوفه‌داری بهره مند می شود تا بتواند آحاد جامعه را با ضرورت و اهمیت وقف در نظام اسلامی آشنا کند.

 

حجت‌الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های قرآنی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ایام ماه رمضان پرداخت و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، معرفی بقاع و امامزادگان از رسانه ملی، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی ویژه رده‌های مختلف سنی و طرح تفسیر کوتاه در مساجد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشارخ به تاکید مقام معظم رهبری بر تربیت حافظان قرآنی اظهار داشت: طرح تربیت حافظان از چند روز گذشته در استان زنجان آغاز شده و طبق برنامه‌های هدفمند این مرکز، تربیت بیش از 3 هزار حافظ قرآن در سال جاری مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به این‌که تربیت حافظان قرآنی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی صورت می گیرد، ادامه داد: سهم سازمان اوقاف در زمینه تربیت حافظان قرآنی یک میلیون نفر است که اداره کل اوقاف استان زنجان تربیت بیش از 3هزار و 200 حافظ قرآن کریم را برعهده خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این‌که حافظان این طرح لزوما حافظ کل قرآن کریم نیستند، ادامه داد: افرادی که در قالب این طرح اقدام به حفظ یک دهم قرآن نیز کرده باشند، حافظ محسوب می شوند، افزون بر این‌که تربیت حافظان قرآن بر اساس رده های سنی تعیین شده و همچنین توانایی آنها تقسیم‌بندی می شود.

 

حجت الاسلام باقری افزود: سه گروه 7 تا 12 سال و 13 تا 18 سال و افراد بالاتر از 18 سال مخاطبان این طرح هستند که امید است تا پایان سال جاری موفق به تحقق اهداف مدنظر باشیم./935/ت303/ب

ارسال نظرات