۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۹۳۵
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار علمای لبنان:

عزت و اقتدار امت اسلام در گرو وحدت و پرهیز از اختلافات است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، عزت و اقتدار امت اسلام را در گرو وحدت و پرهیز از اختلافات دانست و هدف اصلی از تحولات کشور سوریه را ضربه زدن به جریان مقاومت ارزیابی کرد.
ديدار شماري از علماي لبنان با آيت الله مکارم شيرازي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر چهارشنبه در دیدار شماری از علمای لبنان از جمعیت علمای مسلمین، با ابراز خرسندی از دیدار آنان، گفت: اجتماع شما برای اتحاد امت اسلام بسیار خوب است و از خداوند متعال توفیقات شما را می خواهیم. 
این مرجع تقلید اختلافات بین مسلمانان را بزرگ ترین تهدید عنوان کرد و گفت: وضعیت رژیم صهیونیستی برای همه مشخص است، با این وجود متاسفانه بعض از دولت ها و حکام منطقه به اختلافات مذهبی دامن می زنند. 
اختلاف جوامع اسلامی همچون زلزله و صاعقه ویرانگر است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که مسلمانان را از اختلافات بر حذر می دارد، گفت: در بیان قرآن کریم در واقع اختلافات مثل زلزله و صاعقه است و ما تعجب می کنیم برخی چگونه این آیات را مطالعه و بر خلاف آن عمل می کنند و به اختلافات دامن می زنند. 
وی افزود: در آیات دیگری از قرآن کریم نیز تفرقه و اختلاف نوعی از شرک خوانده شده است، چراکه اختلافات سبب از بین رفتن قوت و اقتدار مسلمانان و اسلام است. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به علمای لبنانی گفت: در این شرایط تلاش شما برای حفظ کیان اسلام و وحدت مسلمانان امری ستودنی است و ما در خدمت شما هستیم چون شما در خدمت اسلام و مسلمانان هستید.
سوریه محور مقاومت است
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات کشور سوریه اشاره کرد و با محور مقاومت خواندن این کشور، گفت: مساله سوریه مساله مقاومت است، نه مساله بشار اسد و حزب حاکم بر این کشور، اینها می خواهند محور مقاومت را از بین ببرند، در چنین شرایطی هر انسانی که اندکی اطلاعات ابتدایی هم داشته باشد این مساله را درک می کند. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: اینها اگر موفق شوند محور مقاومت را بزنند سراغ عراق و سپس ایران خواهند رفت و همه باید به این مساله عالم باشند؛ متاسفانه اکثر رسانه های جمعی دست دشمنان است و آنها از هر طریقی این کار را دنبال می کنند. 
وی با تاکید بر این که ما باید در راستای بسط عقیده و فکر خود تلاش کنیم و در این راه از ابزارهای مختلف بهره بگیریم، تشکیل «مجمع علمای شامات» را اقدامی خوب در این راستا دانست. 
آینده متعلق به مسلمانان است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز در جهان گوش برای شنیدن ندای اسلام و معارف اهل بیت(ع) زیاد است، ما باید این فرصت را غنیمت شمرده و مراقب شیطنت دشمنان که می خواهند ما را به خود و اختلافات داخلی مشغول کنند تا صدای ما به جهانیان نرسد، باشیم.
این مرجع تقلید بیان داشت: امروز فرصت برای جوامع اسلامی فراهم است و اگر متحد باشند آینده از آن مسلمانان خواهد بود و در سایه آن عزت، سربلندی و فخر آنان نیز فراهم خواهد شد. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تحولات اتفاق افتاده در مصر را در مجموع مثبت و اسباب بشارت دانست و ابراز امیدواری کرد در سایر کشورهای اسلامی نیز اتفاقات خوشایندی رخ دهد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات