۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۹۷۸
بخش نخست/لاریجانی:

استفاده از فکر اصیل روحانیت برای مقابله با توطئه دشمن ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی به هم تنیدگی مردم و روحانیت و استفاده از فکر اصیل روحانیت برای مقابله با شرایط کنونی کشور را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: امروز تلاش دشمنان نظام کاهش ارتباط مردم و روحانیت است.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز در گردهمایی بزرگ علما و روحانیان مازندران که در مصلای امام خمینی (ره) ساری برگزار شد با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ ایران اسلامی همیشه نقطه اتکا ملت بوده است، به نقش علما و روحانیان در انقلاب مشروطه اشاره کرد و گفت: در جریان مشروطه نیز انقلاب عظیمی بپا خواست که علمداران این حرکت مراجع و علما بودند.

 لاریجانی ادامه داد: متأسفانه برخی دغل‌کاران سیاسی غرب زده شرایط را به گونه ای دیگر تغییر دادند، اما نکته مهم پرچمداری روحانیت در این حرکت عظیم بود.
 رییس مجلس شورای اسلامی روحانیت را جلودار نهضت عظیم اسلامی دانست و با بیان این که این قشر تأثیر گذار توانست توده مردم را با خود همراه کند، خاطرنشان کرد: مردم روحانیت را پناهگاه خود می دانستند و امروز نیز ملت ایران اسلامی همراه روحانیت و علما هستند.
روحانیت عامل پیشرفت و سرفرازی ایران اسلامی است
وی با بیان این که ملت ایران در عرصه های مختلف این کشور به روحانیت تکیه کرده اند، گفت: روحانیت عامل سرافرازی و پیشرفت ایران اسلامی بوده است.
 لاریجانی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز بیش از گذشته نیازمند انسجام بین مردم و روحانیت هستیم، خاطرنشان کرد: رفتارهایی که دشمنان و برخی رقیبان حسود در منطقه نسبت به نظام اسلامی دارند بحث انسجام داخلی را ضروری تر می کند.
 وی به هم تنیدگی مردم و روحانیت و استفاده از فکر اصیل روحانیت برای مقابله با شرایط کنونی کشور را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: امروز تلاش دشمنان نظام کاهش ارتباط مردم و روحانیت است.
سازمان روحانیت باید عمیق تر و دقیق تر از گذشته عمل کند
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حکومت اسلامی روحانیت باید در کنار مردم باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های شهید مطهری نیز همین مسأله بود و همواره برای تقویت این موضوع تلاش می کرد.
 وی با بیان این که سازمان روحانیت باید عمیق تر و دقیق تر از گذشته شود، ادامه داد: باید در شرایط کنونی کشور از رفتارهای خصمانه ای که دشمنان علیه کشورمان دارد یک تحلیل واحدی در کشور داشته باشیم و روحانیت می تواند دراین عرصه بسیار تأثیرگذار باشد.
 لاریجانی در ادامه سخنان خود گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رفتارهای خصمانه دشمنان علیه انقلاب اسلامی وجود داشت، ولی در هر زمانی یکی از مختصات برجسته بود و بقیه مسائل حول آن شکل می گرفت.
 وی افزود: در یک دوره ای دشمنان نظام تصور می کردند با شرایطی که در داخل کشور وجود دارد با برخی فتنه انگیزی و توطئه ها می توانند وضعیت کشور را از مسیراصلی خود خارج کرده و به سوی هدفی که خودشان می خواهند هدایت کنند.
 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با رویکردی تجزیه طلبانه، ترور و تهدید در پی ضربه زدن به نظام بودند، خاطرنشان کرد: در آن دوران افزون بر این جریان هایی نیز در کشور بودند که به جای این که وظیفه خود را انجام دهند فتنه‌گری می کردند و بنی صدر یکی از افراد شاخص این جریان بود.
 وی ادامه داد: بنی صدر به جای ایجاد وحدت و همدلی درکشور تنها در پی دعوا و تحقیر کردن رهبران حزب جمهوری اسلامی بود و نمی گذاشت صحنه داخلی کشور آرام شود.
 لاریجانی در ادامه سخنان خود به هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: در جنگ هشت ساله بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی برخی حکام مرتجع منطقه از صدام حمایت کردند.
 وی رهبری های امام راحل را یکی از عوامل پیروزی کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت نیز در دوران دفاع مقدس یک صدا در کنار رهبری بود و مردم را برای دفاع از کشور بسیج می کرد و اگر این دو نقش نبود ما در جنگ توفیقی نداشتیم.
 وی با بیان این که ما درجنگ تحمیلی 250 هزار شهید دادیم، ادامه داد: در آن دوران نیمی از درآمد نفتی کشورمان برای دفاع از کشور هزینه می شد.
 لاریجانی افزود: نتیجه جنگ تحمیلی آن شد که دشمنان متوجه شدند نمی توانند با تهدید و جنگ علیه کشورمان با این انقلاب مقابله کنند.
 رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استواری ملت ایران در برابر سیاست های آمریکا و اروپایی ها موجب شد تا دیگر آنها هوس جنگ با ایران اسلامی را در افکار خود نپرورانند و غوغاسالاری های آنها تنها برای تأثیرگذاری بر اهداف کشورمان است.
دشمنان برای مقابله با نظام رویکرد سیاسی و فرهنگی در پیش گرفته اند
وی با بیان این‌که مقاومت ملت ایران در برابر سیاست های یک جانبه غرب، آنها را منزوی کرد، ادامه داد: امروز دشمنان ایران اسلامی شیوه خود را در برابر ملت ایران تغییر داده‌اند و رویکرد سیاسی و فرهنگی را برای مقابله در پیش گرفتند.
 لاریجانی ادامه داد: استراتژی جمهوری اسلامی همواره این بود که از فرصت های به وجود آمده در جهت اقتدار نظام بهره گیرد و این هدف نیز محقق شد.
 وی همچنین سخنان غربی ها علیه برنامه هسته ای کشورمان را حرفی گزاف دانست و خاطرنشان کرد: کشورمان هم در بخش صنعت و همچنین در حوزه نظامی نیازمند پیشرفت است.
 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آمریکایی ها از هر فرصتی برای فشار علیه ایران اسلامی استفاده کردند، ادامه داد: با این وجود کشورمان از همه این فرصت ها در جهت تقویت بنیه خود در عرصه های مختلف استفاده کرد.
 لاریجانی با بیان اینکه تهدید های غرب در سه دهه اخیر زمینه پیشرفت و خودکفایی ما را در بخش های مختلف فراهم کرد، گفت: امروز بسیاری از نیازهای کشور در داخل تولید می شود و این یک ظرفیت عظیم است که باید به خوبی از آن بهره گرفته شود.
 وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان ایران اسلامی با ناکامی در عرصه نظامی علیه کشورمان در هر دوره ای توطئه جدیدی را پی ریزی می کنند، ادامه داد: آنها در مقطعی بحث حقوق بشر و تروریست بودن کشورمان را مطرح کردند. غربی ها در رژیم گذشته که حجم وسیعی شکنجه علیه ملت ایران صورت می گرفت سکوت می کردند، اما امروز شاهد ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی آنها هستیم.
بسط تفکر انقلاب اسلامی زمینه انقلاب های منطقه را فراهم کرد
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بسط فکری مقاومت انقلاب اسلامی زمینه انقلاب های منطقه را فراهم کرد، تأکید کرد: امروز غرب از الگو شدن انقلاب اسلامی در جهان نگران است.
 لاریجانی ادامه داد: یک مؤسسه اطلاعاتی در آمریکا در گزارشی بیان کرده که جریان فکری تشیع توانسته است ولایت فقیه را به عنوان یک تفکر تئوریزه کند و در عصر فعلی در جهان اسلام ظهور و بروز دهد.
 وی ادامه داد: این دوره ای بود که نظام اسلامی توانست هم از درون خود را تقویت کند و هم توانست گفتمان خود را تئوریزه کرده و تقویت در سطح بین المللی تبلیغ کند./950/پ202/ج
ارسال نظرات