۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۳۰۶۵
امام جمعه کوت عبدالله:

هدف غرب در سوریه شکستن خط مقاومت است

خبرگزاری رساـ امام جمعه کوت عبدالله در خطبه های نماز جمعه این هفته تلاش غرب و امریکا در سوریه را شکستن خط مقاومت در منطقه دانست.
انفجارهاي سوريه

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه کوت عبدالله اهواز ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته به مسأله سوریه اشاره کرد و ابراز داشت: جنجال غرب و امریکا، سوریه نیست، آنان خط مقاومت در منطقه را هدف قرار داده اند و امروز سوریه مصداقی از آن است.


  وی افزود: غربی ها و وهابی ها با زبان بی زبانی، درصدد انتقام از سوریه بابت حمایت از ایران در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از حزب و حماس هستند، می خواهند خط مقاومت شکسته شود.

 

حجت الاسلام خضیراوی خاطر نشان کرد: امروز سوریه تاوان حمایت از حزب الله را پس می دهد، اما باید بدانیم که همواره ایمان و اخلاص است که پیروز میدان ها است، همانطور که در جنگ 33 روزه شاهد آن بودیم.

 

وی در ادامه به کشتار مردم مسلمان در میانمار اشاره کرد و گفت: سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایت ها، غیر قابل تحمل است، این کشتار محکوم است و غرب و امریکا که نسبت به این وقایع موضع گیری نکردند، بازهم نشان دادند که فقط در فکر منافع خود هستند.

 

امام جمعه کوت عبدالله در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: خداوند در قرآن کریم تقوا را ملازم با روزه کرده است، روایات ائمه اطهار(ع) نیز این موضوع را روشن می سازد که اگر انسان با اخلاص و ایمان روزه بگیرد، ثمره اش کسب تقوا خواهد بود

 

 وی با اشاره به فرازهایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) افزود: این ماه، فرصت بهره گیری از رحمت، برکت و بخشش الهی است، دراین ماه گناهان بخشوده می شوند، پس باید به سوی درگاه خداوند توبه کرد.

 

حجت الاسلام خضیراوی همچنین به جایگاه نمازجمعه در معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس احادیث وارده در این زمینه، نمازجمعه اظهار آمادگی برای سربازی امام عصر(ع) و شروعی دوباره برای زندگی معنوی انسان است./945/پ202/ع

ارسال نظرات