۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۳۳۰۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روزه‌داری بستری برای تقویت صبر و استقامت در برابر هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این که باید از ظرفیت های ماه رمضان در جهت تقویت بنیه معنوی خود بهره گیریم، ادامه داد: شب ها و روزهای این ماه پر فیض فرصتی ارزنده برای استغفار در محضر خداوند متعال است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در برنامه سحرگاهی که هر روز از شبکه طبرستان پخش می شود، ماه رمضان را فرصتی برای خودسازی و تقرب به خداوند کریم دانست و گفت: بهره گیری از ظرفیت معنوی این ماه انسان راه به خداوند متعال نزدیک تر می کند.


وی ماه رمضان را ماه ضیافت الهی و بهار قرآن معرفی کرد و از همگان خواست تا از این ایام مبارک برای تقویت فضایل اخلاقی و ترک محرمات بهره برداری کنند.


امام جمعه قائمشهر با اشاره به فضایل ماه رمضان به عنوان یکی از بزرگترین نعمت های خداوند افزود: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن برای هدایت انسان ها نازل شده است و از مؤمنان خواسته شده تا به قرائت قرآن به عنوان مکتب تربیتی و انسان ساز اهتمام داشته باشند.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی گفت: بر اساس آیات و رویات دینی ترک محرمات، سعی در احیای ارزش های اخلاقی مانند صبر، تقوا، اخلاص، بصیرت و امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژگی های منحصر به فرد ماه مبارک رمضان و روزه داری است.


وی در ادامه سخنان خود رسیدگی به محرومان جامعه را از پسندیده ترین کارها دانست و خاطر نشان کرد: هیچ فرصتی بهتر از ماه رمضان برای رسیدگی به امور مستمندان نیست تا انسان با نگرش در زندگانی و دستگیری از آنان، آخرت خود را به درستی مهیا سازد.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این که باید از ظرفیت های ماه رمضان در جهت تقویت بنیه معنوی خود بهره گیریم، ادامه داد: شب ها و روزهای این ماه پر فیض فرصتی مغتنم برای استغفار در محضور خداوند متعال است.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان سرشار از مکارم اخلاقی است، گفت: روزه داری به عنوان یکی از شاخص ترین اعمال این ماه زمینه و بستری است برای عروج و راهی برای تزکیه نفس است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ماه مبارک رمضان فرصتی در جهت محکم کردن پایه‌های اخلاقی است، تصریح کرد: میهمانی خدا معطوف به خودسازی و تحکیم پایه‌های اخلاقی است.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که پیامبر در حدیثی فرمودند باید حق الهی را با استغار جبران کرد، گفت: بندگی خداوند متعال درهمه اوقات پسندیده است، اما سحرگاهان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی است.


امام جمعه قائمشهر همچنین توبه را پلی برای بازگشت به سوی خداوند سبحان دانست و تصریح کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان همه درهای توبه و استغفار را به روی بندگان خود گشوده و این انسان است که باید ازاین فرصت مناسب استفاده کند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، صبر و استقامت را یکی از ویژگی‌های روزه‌داری برشمرد و گفت: صبر سد محکمی در برابر وسوسه های شیطانی است.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی ادامه داد: انسان مؤمن با صبر و حوصله از دام‌های شیطانی نجات خواهد یافت و در انجام واجبات دینی و اطاعت از خداوتد متعال همواره پیشگام است.


امام جمعه قائمشهر در بخش پایانی سخنان خود ارزش‌های اخلاقی ماه مبارک رمضان را بسیار سازنده دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ارزش‌ها در جهت ساخت درون خود بهره گیریم.‌/950/پ202/س

 

ارسال نظرات