۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۴۴۹
نماینده مردم قزوین در مجلس:

وقف کارآمدترین نظام تأمین اجتماعی در اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، وقف را از سنت های مترقی اسلام معرفی کرد و گفت: این صدقه جاریه بهترین نظام تأمین اجتماعی در جامعه اسلامی است که پس از قرن ها از تاریخ آن همچنان مورد توجه است.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني، نماينده مردم قزوين در مجلس نهم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان به اهمیت وقف در اسلام اشاره کرد و با بیان این که ائمه اطهار(ع) اهتمام زیادی در گسترش فرهنگ وقف در جامعه داشته‌اند، گفت: ائمه معصومین(ع) همواره این اقدام خداپسندانه را مورد ترغیب و حمایت قرار می دادند و در مقام عمل نیز به فراخور توانایی مالی و مصلحتی که تشخیص می دادند اقدام به وقف اموال خود می کردند.


وی با بیان این که وقف می تواند به طور فعال وارد عمل شود و موانع سعادت و به فعلیت رسیدن استعدادهای انسان را برطرف کند، ادامه داد: وقف یکی از مهم ترین عوامل در محو فقر، و تأمین اجتماعی محسوب می شود.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که در گذشته نخستین انگیزه‌های واقفان در وقف اموال خود، نابودی فقر و محرومیت از جامعه مسلمانان بوده است، تصریح کرد: این صدقه جاریه بهترین نظام تأمین اجتماعی در جامعه اسلامی است که پس از قرن ها از تاریخ آن همچنان مورد توجه است.


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقوفات در کشورمان سابقه دیرینه دارد، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ توجه ای به این موضوع نمی شد و هیچ توجهی به نیت واقف صورت نمی گرفت.


وی  ایران اسلامی را پایگاه معنوی جهان اسلام معرفی کرد و گفت: حضور گسترده امامزادگان درمناطق مختلف کشورمان نشان دهنده عشق و علاقه ملت ایران به ائمه اطهار و نوادگان آنها است.


حجت الاسلام حسینی ظرفیت معنوی موجود در امامزادگان و بقاع متبرکه را فرصت مناسبی برای مقابله تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امامزادگان بهترین مکان‌ها برای رسیدن به یک آرامش معنوی مناسب هستند.


وی با تأکید براین که باید از ظرفیت‌های مناسب بقاع متبرکه درجهت ترویج معنویت و ارزش‌های ناب دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان بهره گیریم، گفت: باید با برنامه‌های متنوع زمینه حضور گسترده نسل جوان در این اماکن متبرکه را فراهم کنیم.


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین تلاش دشمن را سست کردن هویت دینی نسل جوان کشورمان دانست و گفت: اماکن متبرکه و امامزادگان ظرفیت مناسبی برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.


حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود بر ترویج بیشتر فرهنگ وقف در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف رسالت سنگینی در احیا، ساماندهی و حفظ موقوفات بر عهده دارد.


وی در ادامه سخنان خود تلاش در جهت افزایش و احیای موقوفات را دو تکلیف و وظیفه مهم سازمان اوقاف برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش شود تا موقوفات افزایش یابد چرا که بسیاری از عوائد حاصله برای گسترش معارف دینی استفاده می شود.


حجت الاسلام حسینی، احیای سنت حسنه وقف را سبب زنده نگه داشتن ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف نباید درجامعه اسلامی در مهجوریت باشد.


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، وقف را از سنت‌های مترقی اسلام معرفی کرد و گفت: وقف در گذشته پشتوانه اقتصادی دین و حوزه های علمیه بوده است.


وی با بیان این که سیاست‌های رژیم گذشته وقف را به فراموشی سپرد، گفت: اما پیروزی انقلاب اسلامی سنت حسنه وقف را از مهجوریت خارج کرد که این سنت مهم دینی باید بیشتر تقویت شود.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به تأثیر رسانه ها در معرفی و ترویج فرهنگ وقف گفت: اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم بسترهای مؤثری نیاز دارد که در کنار رسانه ها، نقش مبلغان دینی هم باید مدنظر قرارگیرد./950/پ202/س

 

ارسال نظرات