۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۳۵۶۹
استاد حوزه علمیه:

شعار ما می‌توانیم را در خودسازی و ترویج اخلاق پسندیده جاری کنیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل با اشاره به این که شعار ما می توانیم تنها در صنعت و تکنولوژی خلاصه نمی‌شود، گفت: باید از این شعار ارزنده به منظور خودسازی و ترویج اخلاق حسنه استفاده کنیم.
حجت الاسلام طباطبايي، استاد حوزه علميه امام حسن عسکري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید محمدتقی طباطبایی، شاگرد برجسته امام خمینی(ره)، دوم مرداد در جمع نمازگزاران مسجد هدایت آملی با بیان این که در ماه مبارک رمضان ما میهمان خداوند هستیم، گفت: 
باید از فرصت های ارزنده این ماه استفاده کرده و دل های زنگار خورده خود را با روزه داری، ادعیه و اذکار صیقل دهیم.


استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است که باید سعی کنیم با توجه و توسل به خداوند متعال وسوسه های شیطانی که انسان را به سوی گناهان سوق می دهد از خود دور سازیم.


وی گفت: همه لحظه های ماه مبارک رمضان نعمتی از سوی خدواند متعال برای ما انسان ها است تا بتوانیم از آن به هر چه بهتر و در راستای تهذیب نفس خود استفاده کرده، از بدی ها و گناهان فاصله بگیریم.


مبلغ دین اسلام در قاره آفریقا به فلسفه روزه داری در این ماه اشاره کرد و افزود: روزه گرفتن ما بدین دلیل است تا به یاد گرسنگان باشیم و درک کنیم که میلیون ها انسان گرسنه جهان چه می کشند و با سختی های فراوانی روبه رو هستند.


استاد سطح عالی حوزه علمیه آمل با بیان این که ائمه اطهار(ع) هیچ گاه خود را با انواع غذاها سیر نمی کرده و به ساده ترین غذاها اکتفا می کردند، گفت: این اقدام آنان به این دلیل بود که شاید گرسنه ای در جامعه وجود داشته باشد و در احادیث نیز آمده است کسی از ما نیست که سیر بخوابد و همسایه او گرسنه باشد.


این شاگرد امام خمینی(ره) با تاکید بر این که ماه رمضان فرصتی طلایی برای خودسازی و بازنگری در زندگی است، خاطرنشان کرد: باید ضمن رعایت اخلاق و آداب اسلامی در این ماه با خداوند منان تعهد نماییم که از عصبانیت و بدرفتاری با دیگران خودداری خواهیم کرد و خدایی ناکرده اگر این فرصت ارزنده را از دست بدهیم ضرر جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.


امام جمعه سابق شهر وین اتریش با اشاره به این که شعار ما می توانیم فقط در صنعت و تکنولوژی خلاصه نمی شود گفت: باید از این شعار ارزنده به منظور خودسازی و ترویج اخلاق حسنه استفاده کنیم.


استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بدترین بخل، بخل ورزیدن در سلام کردن است یادآور شد: کرامت و شخصیت انسان ها به مادیات نیست و باید رفتار نیکو و شایسته را در برخورد با همگان رعایت کنیم که مورد رضایت خدواند متعال است.


استاد سطح عالی حوزه علمیه آمل در بخش پایانی سخنان خود گفت: ترویج محبت و مهرورزی در جامعه ضروری است که در صورت نهادینه شدن این اصل، در زندگی انسان ها  شاهد سعادت و کامیابی آنان در همه عرصه های زندگی خواهیم بود./950/پ202/س

 

ارسال نظرات