۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۳۵۹۶
آیت الله طبرسی:

فعالیت صحیح نهاد‌های فرهنگی سبب جذب فراگیر مردم به معنویت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که قرائت قرآن و درک معارف الهی بهترین عامل تقرب و نزدیکی به خدا در ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی و جذب فراگیر مردم به این محافل نورانی یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی است.
آيت الله طبرسي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در این دیدار جمعی از قاریان قرآن، مداحان و هیأت های مذهبی را افزایش معرفت الهی دانست و گفت: باید از لحظه لحظه ماه مبارک در جهت تقویت بصیرت دینی بهره گیریم.


وی با بیان این که رمضان ماه بهار قرآن است، افزود: قرائت قرآن، تفسیر و درک مفاهیم قرآن بهترین باب معرفت الهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برکات معنوی و اجتماعی ماه ضیافت الله اظهار داشت: باید در این ماه با عظمت برای انس و الفت بیشتر نسل جوان با فرهنگ غنی قرآنی نهضت قرآنی تشکیل شود.


آیت الله طبرسی با بیان این که قرائت قرآن و درک معارف الهی بهترین عامل تقرب و نزدیکی به خدا در ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی و جذب فراگیر مردم به این محافل نورانی یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران برپایی نماز جماعت، اطعام ایتام در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای دستگیری از محرومان و نیازمندان است.

 

امام جمعه ساری از ماه رمضان به عنوان ماه مهر و مهربانی و فرصت خودسازی و تهذیب نفس یاد کرد و افزود: درک فقرا و نیازمندان و کمک به آنان از مهم‌ترین فضائل اخلاقی این ماه پر برکت است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ماه رمضان یک فریضه مناسب و معنوی است که در طول سال نظیرش را کم داریم، گفت: رمضان ماه عبادت است، ماهی که با عبادات در این ماه یک سال بیمه خواهیم شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه احیا و ساماندهی موقوفات را یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: احیای موقوفات زمینه تقویت ارزش‌های دینی در جامعه فراهم خواهد کرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقاع متبرکه در مناطق مختلف استان گفت: حضور نوادگان ائمه اطهار(ع) نشان دهنده عشق و دلدادگی مردم مازندران به ائمه معصومین (ع) دارد.


امام جمعه ساری، امامزاگان و مساجد را پایگاه مستحکم برای ترویج فرهنگ اسلامی و باورهای دینی خواند و تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مقدس نظام اسلامی باید از ظرفیت‌های این اماکن مقدس استفاده کرد و در جهت پرورش نیروهای قرآنی و مذهبی همت و تلاش جدی صورت گیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود بر ساماندهی هیأت‌های مذهبی، مداحان و رسیدگی به کانون قرآن استان به ویژه مراکز روستایی تأکید کرد و مسؤولان خواست در جهت تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی تلاش بیشتری کنند./950/پ202/س

 

 

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ماه رمضان فرصتی مناسب برای فضا سازی معنوی اخلاقی در جامعه است، تصریح کرد: اگر مکارم اخلاقی در جامعه دینی به خوبی نهادینه شود سعادت و تعالی حقیقی نصیب امت اسلامی خواهد شد./950/پ202/س

 

ارسال نظرات