۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۶۷۸
در مشهد؛

سومین دوره تربیت مبلغ قرآن‌محور آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ سومین دوره «تربیت مبلغ قرآن محور» به همت اداره کل قرآن و حدیث معاونت فرهنگی‌تربیتی جامعه المصطفی العالمیه و با شرکت طلاب برادر و خواهر 16 کشور دنیا، آغاز به کار کرد.
سومین دوره تربیت مبلغ قرآن‌محور آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه سومین دوره «تربیت مبلغ قرآن محور» به همت اداره کل قرآن و حدیث معاونت فرهنگی‌تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، با همکاری واحدهای اصفهان و قم نهاد المصطفی و با شرکت نزدیک به 300 نفر از طلاب 16 کشور دنیا، شب گذشته 3 تیر ماه در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد.

 

 حجت‌الاسلام مهدوی مهر، رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد در این مراسم گفت: برای پاسخگویی به جهانی که اکنون تشنه معارف اسلامی و حقانیت است، باید هرچه بیشتر به معارف قرآنی مجهز بود و محتوای فعالیت‌های تبلیغی را با قرآن بالا برد.

 

وی با اشاره به این که قرآن معجزه الهی است که اگر در جمع مسیحیان نیز خوانده شود، تأثیر خواهد گذاشت و فقط مسلمانان از این کتاب آسمانی بهره‌ نمی‌برند، گفت: یکی از مؤثرترین ملزومات ارائه مطالب در تمام امور تبلیغی، روش بیان است که اگر مبلغ به آن تسلط نداشت، نمی‌تواند نتیجه مورد نظر را کسب کند و مبلغان قرآن باید خود را به این مسئله مهم مجهز کنند.

 

وی تصریح کرد: برخی در دنیا فقط قرآن را مورد تمسک قرار داده‌اند و برخی تنها از اهل بیت(ع) تمسک می‌جویند، اما در سخن خود قرآن و اهل بیت(ع)، تمسک به هر دو ثقل و اصل، سعادت‌بخش است و انتخاب یک مورد تنها، جز شقاوت و انحراف به بار نخواهد آورد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌ مهر تأکید کرد: قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)، تمام معارف و علوم هر زمانی را در خود دارند و تمامی پیشرفت‌ها را می‌توان در این دو ثقل، جستجو کرد و علت عقب‌ماندگی در بسیاری از مسائل، کم‌کاری در این زمینه است که باید در صدد جبران برآمد.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عصارنیا، معاون فرهنگی‌تربیتی جامعه المصطفی العالمیه مشهد، نیز گفت: سومین دوره تربیت مبلغ قرآن‌محور با هدف ارتقای سطح معلومات طلاب آغاز شده است و تا نیمه ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت و همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، حجت‌الاسلام کلباسی و حجت‌الاسلام وحیدی، روزانه در بیش از 6 ساعت کارگاه عملی به بیان معارف قرآن خواهند پرداخت، گفت: این دوره‌ها تاکنون در کشورهای ترکیه، عراق و ایران برگزار شده است و در مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس، سومین دوره است که طلاب بیش از 16 کشور دنیا در آن شرکت دارند.

 

حجت‌الاسلام عصارنیا تصریح کرد: در این دوره، 269 طلبه خواهر و برادر از سطوح مختلف به عنوان مبلغان قرآن محور از چهار قاره جهان حضور دارند که در پایان این دوره، گواهی شرکت دریافت خواهند کرد و برگزیدگان نیز تقدیر خواهند شد.

 

وی در پایان به اهمیت قرآن در تربیت جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در سومین دوره تربیت مبلغ قرآن، میهمانانی از کشور آلمان حضور دارند که در دوره‌های کوتاه‌مدت المصطفی نیز حضور داشته‌اند.

 

گفتنی است در این دوره 12 روزه، طلاب چهار قاره جهان، با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، با هنر استفاده از آیات و شگفتی‌های قرآن در منبر‌ها و امور تبلیغی آشنا می‌شوند./932/پ202/ب

 

ارسال نظرات