۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۶۹۰
امام جمعه آمل:

ظرفیت‌های نماز جمعه بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل، ظرفیت دینی، فرهنگی و سیاسی موجود در نماز جمعه را بهترین سلاح برای مقابله تهاجم سازمان یافته استکبار جهانی علیه نظام اسلامی دانست.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

 

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی(ره)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، افزایش آگاهی، وحدت و بصیرت مردمی را یکی از رسالت‌های مهم نمازجمعه دانست.

 

وی با بیان این که جهان اسلام و ملت ایران امروز با تهاجم همه جانبه نظام سلطه روبه رو هستند، افزود: استکبار جهانی همه توان خود را در جنگ نرم علیه ایران اسلامی به کار گرفته است و این رسالت آحاد جامعه را سنگین تر می‌کند.


امام جمعه آمل با اشاره به این که در چنین شرایطی جامعه دینی باید افزون بر روش‌های مقابله با جنگ نرم، در عملیات میدانی نیز فعال باشد، ادامه داد: جنگ نرم همانند جنگ سخت نیاز به طرح، برنامه، شناخت دشمن و امکانات او دارد و اگر به این مسائل توجه نشود موفقیت حاصل نمی‌شود.


وی افزود: در جنگ نرم همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و این گونه نیست که فقط یک مجموعه ای درگیر شود و بقیه نظاره گر باشند.


حجت الاسلام رحمانی با بیان این که جنگ نرم خشونت ندارد و با افکار و اذهان افراد سروکار دارد، خاطرنشان کرد: جنگ نرم، ارزش ها و هنجارهای جامعه رامورد هدف قرار می دهد و سرانجام منجر به تغییر در الگوهای رفتاری موجود می‌شود.


وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شبیخون فرهنگی و جنگ نرم و ضرورت مقابله با این جنگ تمام عیار اشاره کرد و گفت: بر همگان واجب است در همه امور گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشند و یکی از جاهایی که به صورت عملی و میدانی به نکات معظم له پرداخته می شود، همین نمازهای جمعه در سراسر کشور است.

 

امام جمعه آمل، نماز جمعه را یکی از رویش های مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: حراست از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از رسالت های نماز جمعه است.


حجت الاسلام رحمانی با تأکید براین که در تریبون نماز جمعه باید سیاست های نظام اسلامی تبلیغ و ترویج شود، تصریح کرد: منابر نماز جمعه جایگاهی را برای بصیرت افزایی و توصیه به تقوای الهی است.


امام جمعه آمل، تقویت وحدت و همدلی میان امت اسلامی را یکی دیگر از ویژگی های نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: این پایگاه عبادی و سیاسی در بیش از سه دهه اخیر مهم ترین پایگاه رسیدن جامعه به وحدت بوده است.


وی با تأکید بر این که بار تربیتی، سیاسی، اجتماعی و موعظه خطبه های نماز جمعه باید به گونه ای باشد که مخاطبان و نمازگزاران را تا هفته بعد تغذیه کند، یادآور شد: نماز جمعه از جریان هایی است که باید مسائل روز و آنچه که جامعه به آن نیازمند است تذکر داده شود و اگر نمازجمعه ای اقامه شود و از مسائل روز فاصله بگیرد آن نماز، کامل نیست.


حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری نسبت به جذب جوانان در ستادهای نماز جمعه و فضای مصلا توصیه های مهم دارند، گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم به صورت جدی به این موضوع اهمیت می دهد و یکی از دستاورد های آن ایجاد مهدهای آدینه در مصلاهای سراسر کشور بود و در شهر آمل نیز هر جمعه میزبان نونهالان هستیم.


امام جمعه آمل همچنین به تشکیل اتاق فکر در ستادهای نماز جمعه اشاره کرد و آن را بازوی اصلی این ستاد و ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: این مجمع مشورتی هر هفته راه کارهای لازم را برای جذب حداکثری مردم به ویژه نسل جوان در نماز جمعه بررسی می‌کند.


حجت الاسلام رحمانی، حضور نسل جوان در صفوف نماز جمعه را موجب هراس و عصبانیت دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: نظام سلطه همواره تلاش می‌کند تا حضور نوجوانان و جوانان در نماز عبادی و سیاسی جمعه را کمرنگ کند.


وی، تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اسلامی را یکی از برنامه های مهم نظام سلطه دانست و تصریح کرد: دشمنان در این عرصه از هر توطئه ای به منظور تحقق اهداف خود بهره می گیرد.


امام جمعه آمل، ظرفیت دینی، فرهنگی و سیاسی موجود در نماز جمعه را بهترین سلاح برای مقابله تهاجم سازمان یافته استکبار جهانی علیه نظام اسلامی دانست و گفت: باید از این ظرفیت با برنامه ریزی و وحدت رویه بهره برداری مناسب صورت گیرد./950/ت302/س

 

ارسال نظرات