۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۷۱۸
همزمان با ماه مبارک رمضان صورت پذیرفت؛

نصب 36 دستگاه پخش اذان در کتابخانه های عمومی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل کتابخانه های عمومی خوزستان از ایجاد سامانه پخش اذان در کتابخانه های عمومی استان خوزستان در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ نماز و ایجاد فضای معنوی کتابخانه های عمومی استان خبر داد.
اذان

 

 

لفته منصوری، مدیر‌کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز گفت: به منظور اهمیت موضوع نماز و انجام به موقع این فریضه الهی این دستگاه ها خریداری شد که 3 دقیقه قبل از اذان با خواندن آیاتی از کلام الله مجید شروع به کار و در وقت شرعی آن روز، اذان پخش می شود.

 

وی تاکید کرد: با نصب این سامانه درکتابخانه‌های عمومی استان، بستر مناسب برای اقامه نماز اول وقت در کتابخانه‌های عمومی فراهم می‌شود.

 

 

مدیر کل کتابخانه های خوزستان توجه به نماز را از ضروری‌ترین اهداف فرهنگی مذهبی کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تقویت ارزش‌های معنوی و زدودن غبار ناشی از روزمرگی‌های دنیایی و موثر‌ترین فریضه در رسیدن به عالی‌ترین درجات روحی و معنوی است.

 منصوری گفت: از مزیت های این دستگاه این است که با یک بار تنظیم و روشن نمودن آن دیگر نیازی به تنظیمات مجدد ندارد و به صورت خودکار شروع به کار می کند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تأکید کرد: این سیستم که تمام خودکار است در هر یک از سه وقت شرعی یک اذان به دلخواه و سلیقه کاربر و یا به صورت قرعه ای پخش می کند، اوقات شرعی دستگاه اذان گو براساس محاسبات مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مرجع رسمی اوقات شرعی در کشور است.

منصوری افزود: در این ماه مبارک و به منظور احیای فضای مذهبی و ایجاد مظاهر فرهنگ قرآنی در کتابخانه های عمومی علاوه بر ایجاد فضایی مناسب جهت اقامه نماز برای مراجعه کنندگان و در اختیار نهادن کتاب‌های قرآن و ادعیه در نمازخانه ها، پوستر‌هایی در خصوص نماز و نماز‌خوانی برای استفاده نماز‌خوانان در این مکان مقدس قرار داده می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در بخش پایانی سخنانش ابراز داشت: در فاز اول این طرح 36 کتابخانه عمومی استان مجهز به این سامانه شده اند که در شهرستانهای ایذه، دزفول، شوشتر، بهبهان، مسجد سلیمان، رامشیر، شوش، باغملک، شادگان، رامهرمز، گتوند، لالی، اهواز و اندیکا می باشند و تلاش ما بر این است که تا پایان سال کلیه کتابخانه های عمومی استان را مجهز به این سامانه پخش اذان کنیم./9461/د101/ب

 

 

 

ارسال نظرات