۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۰۶۳

همسر شیخ نمر عالم برجسته عربستانی درگذشت

خبرگزاری رسا ـ همسر شیخ نمر باقر النمر که وضعیت جسمانی‌اش به شدت رو به وخامت گذاشته بود، شب گذشته درگذشت.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم منی جابر الشریاوی، همسر شیخ نمر باقر النمر، عالم برجسته شیعیان عربستان که در زندان بسر می برد امروز براثر بیماری درگذشت و قرار است مراسم تشییع و خاکسپاری وی پس از رسیدن پیکر او به العوامیه شرق عربستان برگزار شود. 

 

روز گذشته پزشکان همسر شیخ نسبت به وخامت حال وی هشدار داده و خانواده را از دادن هرگونه خبر ناراحت‌کننده از وضعیت شیخ نمر برحذر داشته بودند. وضعیت جسمی وی دیروز  وخیم شد و پس از آن درگذشت.
 
در این راستا خانواده شیخ نمر با صدور بیانیه‌ای بار دیگر از رژیم سعودی درخواست آزادی شیخ نمر باقر النمر و تمام بازداشت شدگان عربستانی را کرده است، به ویژه آن که حال شیخ نمر نیز به دلیل اصابت گلوله به ران پایش و شکنجه‌های مستمر وخیم گزارش شده است.

گفتنی است، نیروهای امنیتی سعودی حدود یک ماه قبل در جریان بازداشت شیخ نمر او را با گلوله جنگی هدف قرار داده و مجروح کردند. اعضای خانواده شیخ نمر که توانسته اند با او ملاقات کنند، تأکید کرده اند که روی صورت او کبودی هایی را مشاهده کرده، و چند دندان او نیز شکسته است.

 

لازم به ذکر است، موج اعتراضات مردمی در پی تیراندازی نیروهای سعودی به شیخ نمر باقر النمر روحانی مشهور شیعه در شرق عربستان و ربودن وی گسترش یافته است./982/ب903/ک

ارسال نظرات