۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۱۵۶
امام جمعه موقت جلفا:

پایبندی به احکام الهی ضامن سعادت بشر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت جلفا گفت: امروز با پیشرفت های انجام شده و اطلاع رسانی های گسترده بهانه ای برای عدم یادگیری احکام دینی وجود ندارد.
دين اسلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ذاکری، امام جمعه موقت شهرستان جلفا، امروز در جمع مردم این شهرستان مرزی با تاکید بر بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حوزه های علمیه و علمای مجاهد در طول تاریخ تلاش‌های فراوانی برای نشر و تبیین احکام دینی داشته‌اند که بایستی قدرشناس این امر بود.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی را ثمره عمل به احکام و فرائض دینی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز با برخی معضلات و مشکلات اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و حتی اقتصادی رو به رو هستیم، به علت غفلت های صورت گرفته در گذشته و بی توجهی به احکام الهی است.

 

حجت الاسلام ذاکری که در جمع نمازگزاران و روزه داران شهر مرزی جلفا سخن می گفت، پایبندی به اصول و احکام الهی را ضامن سعادت جامعه دانست و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای سنجش اعمال و خلوت با خداوند بوده و بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک حافظ جامعه اسلامی خواهد بود.

 

امام جمعه موقت جلفا با تاکید بر این‌که هر لحظه ماه مبارک رمضان عبادت و بندگی خداوند است، اظهار داشت: بندگان مؤمن با عبادت و تزکیه نفس در این ماه روح و جان خود را از ناپاکی های دنیا پاک کرده و راه تعالی را می پیمایند، البته این آمادگی روحی و روانی بایستی در دیگر ایام سال نیز تداوم یابد.

 

وی بر لزوم جلوگیری از بی حرمتی در این ماه مبارک تاکید کرد و افزود: عامل بروز برخی بی حرمتی ها در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال، فراموشی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است، بر اساس احکام و مبانی دینی تذکر لسانی رسالت همگانی است، امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز و روزه بر همگان واجب است.

 

حجت الاسلام ذاکری امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید دین مبین اسلام و ضامن اجرای احکام الهی در جوامع اسلامی دانست و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر با کار فرهنگی در جامعه ترویج یابد، سلامت روانی فردی و اجتماعی محقق خواهد شد، در حقیقت ترویج تذکر لسانی، رواج ارزش های اسلامی و الهی در سطوح مختلف جامعه است.

 

وی در پایان فلسفه روزه‌داری و انجام واجبات و مستحبات در ماه مبارک رمضان را تهذیب نفس و تقرب به درگاه الهی دانست و افزود: یکی دیگر از ثمرات معنوی ماه ضیافت الهی، عمل به احکامی همچون امر به معروف و نهی از منکر است، اگر فرهنگ سازی برای انجام این فریضه از بنیان خانواده آغاز شود، دغدغه های فکری و روحی کاهش می یابد./935/پ202/ب

ارسال نظرات