۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۴۳۳

مدرسه علمیه سربیشه نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سربیشه گفت: برای ساخت حوزه علمیه سربیشه تا‌کنون یک ‌میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل و تجهیز آن نیازمند یک و نیم میلیارد تومان اعتبار دیگر است.
حوزه علميه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌پور، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به خلأ روحانیت بومی تحصیلکرده و نیاز فرهنگی منطقه و شهرستان با کمک خیران و مسؤولان کار ساخت این حوزه از سال 85 آغاز شد.
وی افزود: هم‌اکنون در فضای جدید حوزه 20 طلبه مشغول به تحصیل هستند که در سطح یک حوزه و در دو مقطع ادامه تحصیل می‌دهند.
مدیر مدرسه علمیه سربیشه افزود: اعتبار ساخت فاز یک این مدرسه که شامل حجره‌ها، فضای آموزشی، کتابخانه و استادسرا است از محل 60 درصد بودجه دولتی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و 40 درصد کمک‌های دولتی تامین می‌شود.
حجت الاسلام قاسمی‌پور ادامه داد: این مدرسه در مهر 89 به بهره‌برداری رسید و در صورت تامین اعتبار لازم تا دو سال آینده کاملا ساخته و تجهیز می‌شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال تحصیلی آینده، پایه سه هم در این مدرسه راه‌اندازی می‌شود و امید است با تربیت و جذب نیروهای متعهد و بومی منطقه نیاز شهرستان به مبلغ در ایام مناسبت‌ها تامین شود.
مدیر مدرسه علمیه سربیشه کمبود کتب مرجع و دست اول، نبود کتابخانه دیجیتال و تجهیزات مربوطه را از مشکلات پیش روی این مجموعه برشمرد و افزود: کتابخانه فعلی فقط 2 هزار جلد کتاب دارد که باید نسبت به افزایش آن اقدام شود.
بهترین روش فراگیری قرآن روش سنتی همراه با مفاهیم است
 قاری بین المللی قرآن کریم گفت: بهترین شیوه آموزش و فراگیری قرآن کریم، پیروی از شیوه های قدیمی و سنتی در قالب جلسات قرآن و زیر نظر استاد است.
حمید رضا احمدی وفا افزود: در این شیوه کسی که زیر نظر استاد قرآن می خواند، شیوه صحیح تلاوت قرآن را به صورت تجربی و عملی فرا می گیرد.
وی افزود: البته این بدان معنا نیست که روشهای تئوریک و جدیدی که در موسسات و نهادها ارایه می شود، رویه مناسبی نیست بلکه فراگیری در مسجد و مطابق روشهای قدیمی نباید به دست فراموشی سپرده شوند.
احمدی وفا در خصوص جایگاه قاریان جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، اظهار داشت: به برکت توجهات خاصی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کلام وحی شده، امروز می توانیم به جرائت بگوییم فاصله ما با قاریان کشور مصر بسیار نزدیک شده است.
قاری بین الملللی قرآن ادامه داد: نباید این نکته را فراموش کرد که قاریان کنونی مصری جایگاه ویژه خود را مدیون دوران طلایی قاریان چون استاد محمد صدیق منشاوی، مصطفی اسماعیل و دیگران هستند. 
 احمدی وفا متولد سال 1359 شهر مشهد در خصوص فعالیت قرآنی خود نیز گفت: از سال 1370 در کلاس درس استادانی چون مرحوم حسین تاملی، قرائی، نقیبی و سید مجتبی سادات فاطمی قرائت قرآن را یاد گرفتم.
 در کارنامه کاری وی کسب عنوان نخست در 25 دوره مسابقات بالای 16 سال اوقاف و نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران (سال82) ثبت شده است./930/د101/ب
ارسال نظرات