۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۶۱۷
به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی؛

ویژه‌نامه اینترنتی سفره‌دار ماه عشق منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی سفره دار عشق در سالروز ولادت امام حسن مجتی(ع) در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
ميلاد امام حسن مجتبي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه اینترنتی سفره دار عشق در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در پایگاه مؤسسه فرهنگی واطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
 بر اساس این گزارش، کلیپ‌ها، نواهنگ ها، گالری تصاویر، تصاویر ویژه و موبایل اسلامی، قفسه کتاب، پنجره ملکوت، مقالات، زلال قلم، می‌تراود شاعر و مقاله‌ای پیشین از جمله موضوعات این ویژه‌نامه مناسبتی است.
کتاب شناسی امام حسن مجتبی(ع)، کتابخانه تخصصی امام حسن(ع) و بانک جامع مقالات امام حسن(ع) از جمله موضوعات بخش قفسه کتاب این ویژه نامه مناسبتی است.
در بخش مقالات این ویژه نامه و در مقاله‌ای با عنوان شکوه شکیبایی به مسئله صلح امام حسن(ع) می‌پردازند، در بخشی از آن می‌خوانیم؛«مساله صلح با دشمن پیش از امام مجتبی علیه السلام و در زمان حیات پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله اتفاق افتاده و موضوعی کاملا مشروع و پذیرفته شده تلقی می گردد. گویی اینکه در زمان پیامبر هم عده ای به ناحق معترض بوده اند».
 
برخلاف تصور عده ای، اصل و قاعده اولی در اسلام جنگ با دشمن نیست بلکه در صورت تمایل دشمن به صلح، حاکم اسلامی باید صلح را انتخاب کند. قرآن مجید در سوره مبارکه انفال آیه 61 می فرماید: «و ان جنحوا للسلم فاجنح لها و توکل علی الله انه هو السمیع العلیم »؛ اگر دشمنان مایل به صلح بودند تو هم آن را بپذیر و بر خدا توکل نما.
 
اساسا همانگونه که پذیرش شهادت در راه خدا امتحانی سخت است، تحمل مصالحه با دشمن ناحق و صبر و شکیبایی بخاطر رعایت مصلحت مسلمانان نیز آزمونی است که به راحتی نمی توان از آن سر بلند بیرون آمد.
 
همچنین در مقاله‌ای با عنوان «ظهور نزدیک می‌شود، اگر» آمده است: « امام حسن علیه السلام پس از اشاره به ماجرای سکوت هارون در برابر سامری، هجرت پیامبر اسلام از مکه، و سازش امام علی علیه السلام با غاصبان خلافت، علت هر سه واقعه را سستی مردم در یاری حق شمارده، می فرماید: همین عامل مرا نیز به صلح با معاویه واداشت».
 
آخرین حجت الهی هرگز با ستمگری سازش نخواهد کرد. حضرت مهدی علیه السلام تنها زمانی ظهور خواهد کرد که سستی یاران او را به سازش وادار نکند بلکه یارانی استوار (نه سست) برای نبرد با ظالمان داشته باشد.
 
در مقاله‌ای با عنوان فضایل و مناقبی از سبط اکبر، اینچنین می‌خوانیم؛ « امام حسن علیه السلام آقای جوانان اهل بهشت است و ریحانه رسول الله اما با این همه ، ابن شهر آشوب از امام صادق علیه السلام نقل نموده که حضرت حسن علیه السلام بیست و پنج بار پیاده به حج رفته است».
 
فقط کسانی می توانند به این حسنه بزرگ که همان پاسخ بدی با نیکی است، دست یابند که صاحب مقام صبر و بهره عظیم باشند «ذوحظ عظیم»، پس طبق این آیات و روایت گذشته امام حسن مجتبی علیه السلام صاحب بهره عظیم می باشند و این را هم از جدّ بزرگوار خود به ارث بردند.
 
مولود رمضان از دیگر مقالات این ویژه نامه مناسبتی است، در قسمتی از آن آمده است: « امام فرمودند: ما مردمی هستیم که بخشش فراوانی داریم و همواره امید و آرزو را برآورده می کنیم. پیش از آن که کسی از ما بخواهد، می بخشیم؛ چون پاس آبروی سۆال کننده را می دانیم».
 
امام مجتبی علیه السلام نه تنها از نظر علم و زهد و تقوا مقامی برگزیده داشت، بلکه در بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز زبان زد خاص و عام بود. وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دل های دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود.
 
 علاقه‌مندان به استفاده از این ویژه نامه می‌توانند به پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به نشانی اینترنتی http://www.tebyan.net  مراجعه کنند./927/ت302/ع
ارسال نظرات