۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۸۴۲
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

نمازشب و نافله تمایل به گناه را کم می کند

خبرگزاری رسا ـ عضور شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خواندن نماز شب و نمازهای نافله سبب افزایش رزق و روزی انسان می شود، افزود: کسی که به نماز شب مداومت کند تمایل او به گناه و محرمات الهی کمتر می شود.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي ، مدير حوزه علميه خوزستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمد رضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، روز گذشته در دهمین جلسه از تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، به تفسیر آیات سوره عنکبوت پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در این سوره بیان می کند که انسان همواره مورد آزمایش درگاه الهی است و گمان نبرید تا به خدا و رسولش ایمان آوردید حجت را بر شما تمام می کنیم، بلکه شما را بر سر دو راهی دنیا و آخرت می گذاریم تا میزان اعتقاد تو به خدا و رسولش را سنجش کنیم.

وی با اشاره به آیه « وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِه ... * فَأَنجَیْنَاهُ وَأَصْحَابَ السَّفِینَة ... »، تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه بیان می کند که ما نجات دادیم نوح و اصحاب سفینه را؛ حال ممکن است برای افرادی این سؤال پیش بیاید که نجات تنها برای پیامبر خدا و اصحاب آنها است و در این برهه از زمان که پیغمبری وجود ندارد، چه کسی سفینه مردم برای نجات انسان ها خواهد بود؟ و در پاسخ به این سؤال باید بیان کنم که در روایات آماده « إن الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه » و علاوه بر آن نیز حضرت زهرا و فرزند بزرگوارش یعنی مهدی موعود(عج) نیز سفینه النجاه مردم هستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان به آیات 16 تا 18 سوره عنکبوت اشاره کرد و گفت: خداوند سبحان در این آیات به حضرت ابراهیم(ع) می فرماید: اگر قومت تو را تکذیب کردند به هیچ وجه نگران نباش؛ چرا که پیامبران قبل از تو هم از سوی قومشان تکذیب شدند و این راهی است که سایر پیامبران قبل از تو هم آن را پیموده اند؛ اما مراقب باش که این رفتار ناخوشایند مردم با تو، سبب کناره گیری از وظیفه محول شده به تو یعنی هدایت انسان ها و دعوت آنها به حق، نشود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که مبلغان حوزه های علمیه در امر تبلیغ نباید دچار خستگی و دل زدگی شوند، اظهار داشت: مبلغان عرصه های دینی و فرهنگی باید با تأسی از آیات 16 تا 18 سوره عنکبوت به تبلیغ معارف و آموزه های ناب اسلامی پرداخته به این کار خود که سیره انبیای الهی است افتخار کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تفسیر سوره عنکبوت به آیه « فما کان جواب قومه إلا قالواقتلوه »، اشاره کرد و بیان داشت: در این آیه آمده است که آنگاه که نمرود به قوم خود دستور داد تا آتشی بزرگ فراهم آورند و ابراهیم را به درون آتش بیاندازند، تقدیر و قدرت الهی چیز دیگری را رقم می زند و ابراهیم(ع) از آن آتش نجات می یابد « فأنجاه الله من النار ».

وی با اشاره به آیه « اتْلُ مَا أُوحِیَ إِلَیْک مِنَ الْکِتَبِ وَ أَقِمِ الصلَوةَ إِنَّ الصلَوةَ تَنهَی عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنکَرِ وَ لَذِکْرُ اللَّهِ أَکبرُ »، اذعان داشت: خداوند متعال در آیه مردم را به اقامه نماز دعوت کرده و مطرح می کند که « إن الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر »؛ چرا که نماز شما را از گناه و بدی باز می دارد.

عضور شورای عالی حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود، با بیان این که خواندن نماز شب و نمازهای نافله سبب افزایش رزق و روزی انسان می شود، افزود: کسی که به نماز شب مداومت کند تمایل او به گناه و محرمات الهی کمتر می شود./9465/202/ع 

ارسال نظرات