۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۹۵۶
امام جمعه دماوند:

درک حقیقت شب های قدر زمینه ساز تعالی معنوی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دماوند با بیان این که شب در فرهنگ قرآنی از معرفتی والا و ارزنده برخوردار است، گفت: باید با احیای این شب های گرانقدر و درک حقیقت آن به تکامل و تعالی معنوی رهسپار شویم.
حجت الاسلام علائديني، امام جمعه دماوند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلاء الدینی، امام جمعه دماوند در مراسم گرامیداشت شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل با بیان این که شب قدر در فرهنگ قرآنی از معرفتی والا و ارزنده برخوردار است، گفت: باید با احیاء این شب های گرانقدر و درک حقیقت آن به تکامل و تعالی معنوی رهسپار شویم.

 

حجت الاسلام علاء الدینی با اشاره به این که حرمت ماه رمضان باید حفظ شود، گفت: باید به مقابله با پیام های ضد ارزشی پرداخته و فرهنگ بزرگ روزه داری را که زمینه ساز استقامت و پایداری است در خود نهادینه کنیم.

 

امام جمعه دماوند گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است که باید از لحظه های نورانی این ماه به بهترین نحو ممکن بهره برده و رضایت باری تعالی را جلب کنیم.

 

وی با بیان این که بهشت را به بها داده و به بهانه نمی دهند، یادآور شد: باید فرصت های زندگی را مغتنم شمرده و در راستای سعادتمندی و تعالی خود گام برداریم و از عذرتراشی و بهانه افکنی دوری کنیم.

 

حجت الاسلام علاء الدینی با اشاره به این که حقایقی در عالم وجود دارد که برخورد انسان در مواجهه با آن به گونه های مختلف است، خاطرنشان کرد: دسته اول کسانی هستند که با حقایق عالم مقابله کرده و سر ناسازگاری و انکار را در پیش می گیرند که نتیجه آن تبدیل به کفر می شود.

 

امام جمعه دماوند با تاکید بر این که زمان انکار و تقابل به پایان رسیده است، گفت: روزی بشر دنبال جنگ با خدا بود و دانشمندانی متمدن به حساب می آمدند که می گفتند خدا نیست و امروز نیز برخی افراد درصدد هستند که با آگاهی، لباس ایمان را از تن خود بیرون آورند.

 

حجت الاسلام علاء الدینی گفت: دسته دوم کسانی هستند که برخوردی معامله گر و در راستای تعامل دارند که حضرت علی(ع) در خصوص این افراد می فرماید برخی انسان ها خدا را به خاطر ترس از جهنم می پرستند که انسان باید خدا را از روی دلدادگی پرستش نماید تا بتواند به حقیقت هستی دست یابد.

 

وی در پایان به دسته سوم اشاره کرد و یادآور شد: مردمان این دسته با خدا معامله نکرده و معاشقه می کنند که نمونه آن شهدای گرانقدر هستند که با عشق والای خود به درگاه الهی به خیل عظیم سعادتمندان رسیدند./950/پ202/ب

ارسال نظرات