۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۹۸۲

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش محوری در تنویر افکار عمومی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به مقدمات برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش محوری در تنویر افکار عمومی، ترغیب، تهییج، فراخوان و بسیج عمومی مردم برای حضور در صحنه‌های مختلف داشته است.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای این شورا با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: شورای هماهنگی یکی از نهادهای مهم و تاثیر گذار نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: تعدد دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هر یک در مواجهه با چالش‌ها و رخدادهای پیش روی هر انقلاب نوپا، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین این دستگاه‌ها را بیش از پیش بر همگان روشن می‌ساخت تا اینکه با تدبیر حکیمانه و به ‌موقع بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در 12 مرداد 1359 نهادی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: هدف اصلی از تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت، مدیریت و هماهنگی در اجرای مراسم رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی و فراهم سازی زمینه های هماهنگی و حضور جمعی سازمان ها و نهادهای مختلف در این آیین ها بوده است.

 

وی با بیان این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نهایت تلاش خود را برای برپایی مراسم مختلف ملی و عمومی به کار می گیرد، افزود: این نهاد با هدف سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت، مدیریت، هماهنگی و اجرای مراسم رسمی و عمومی کشور و نیز فراهم ساختن هماهنگی بیشتر در تمام نهادهای مسؤول و پیشگیری از تداخل فعالیت‌ها و اقدامات، زیر نظر نماینده ولی فقیه و حضور جمعی از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فعالیت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: نقشی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تنویر افکار عمومی، ترغیب، تهییج، فراخوان و بسیج عمومی مردم برای حضور در صحنه‌های مختلف و هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌های مربوطه در برگزاری مراسم و نکوداشت مناسبت‌ها از خود نشان داده بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تشریح اوضاع و شرایط سیاسی حاکم بر منطقه، بیداری اسلامی را نشأت گرفته از آرمان‌های معنوی انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی برای مقابله با هجمه رسانه‌ای غرب بوده است.

 

وی نقش شورای هماهنگی در شرایط کنونی را بسیار تعیین‌کننده دانست و با تقدیر از تلاش های این نهاد انقلاب در هماهنگی و هم‌فکری اعضای این شورا گفت: هم اکنون شاهدیم که در سوریه، کشورهای غربی و آمریکا که همواره از حقوق بشر و دفاع از دموکراسی سخن می رانند، با حمایت از تروریست ها و گروه های مسلح سعی دارند جبهه مقاومت دربرابر رژیم غاصب صهیونیستی را از میان بردارند.

 

بیگی افزود: این چه حقوق بشری است که داعیان آن در کشورهای مختلف به دنبال ایجاد تنش و بحران بوده و با تجهیز گروه های تروریستی جان و مال مردم بی دفاع را مورد تعرض قرار می دهند، امروزه غول های رسانه ای غربی و عربی دست نشانده استکبار هجمه های سنگینی را علیه سوریه انجام می دهند تا خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی غاصب شکست بخورد.

 

وی نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مقابله با این هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی غرب علیه جهان اسلام را بسیار تعیین کننده و مهم خواند و گفت: برگزاری باشکوه روز قدس در رمضان امسال با تدابیر سنجیده و اصولی این شورا می تواند جواب بخشی از این هجمه ها را در خود داشته باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات