۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۲۶۶
نماینده خبرگان رهبری:

مسؤولان از ساده‌زیستی مولای متقیان الگوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که اما علی(ع) حتی در دوران حکومت‌داری از محرومان جامعه فاصله نگرفت، گفت: مسؤولان از ساده‌زیستی مولای متقیان الگوگیری کنند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع روزه‌داران اردبیلی به تشریح شخصیت و سیره اولین امام شیعیان پرداخت و اظهار داشت: سیره علی(ع) تجلی و غوغای جمال و زیبایی دین مبین اسلام و سنت رسول الله است.

 

وی با اشاره به این‌که شیوه حکومتی مولای متقیان همراه با سعه‌صدر بود، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) به همه مخالفان خود مجال اعتراض نقد و انتقاد می داد و خود از مردم می‌خواست با آزادی کامل خطا و انحرافات حکومت خود را به او گوشزد کنند و به رعیت نیز جرات و جسارت سخن حق گفتن را می‌داد.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که آن حضرت اجازه نمی داد کوچکترین حق و حقوق کسی در بیت‌المال نادیده گرفته شود، افزود: متاسفانه امروز تمام دولتمردان جهان را بداخلاقی‌های مالی و حرص و طمع به بیت‌المال فرا گرفته، به طوری که شاهد بسیاری از فسادهای مالی و ریخت‌و پاش‌های پوچ و بیهوده از بیت‌المال هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: در حکومت عدل علی(ع) عواطف فامیلی در عزل و نصب ها و همچنین پست و مقام ها جایی نداشت، مولای متقیان با حساسیت ویژه از هرگونه طایفه‌گرایی و فامیل‌بازی به دور بود و در حکومت او تمام انسان‌ها به یک چشم نگریسته می‌شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ویژگی دیگر حکومت علی(ع) را ساده زیستی برشمرد و گفت: حضرت علی(ع) با دوری از تجمل‌گرایی به نان جو و لباس وصله‌دار قانع بود و حتی خود را از خادمش برتر نمی دانست، در حقیقت جامعه‌ای که در آن انسان سیر و شکم‌پر درد گرسنگان را احساس نکند، آن جامعه مریض است و تنها درمان درد او نگاه به زندگی بی‌آلایش حضرت علی(ع) و ائمه هداست.

 

وی تواضع، صداقت، دستگیری از محرومان و جوانمردی را از دیگر ابعاد شخصیتی امام علی(ع) دانست و گفت: جای بسی بی‌انصافی است که دنیا علی را به عنوان چهره خشن معرفی کند و ما دست روی دست بگذاریم و در معرفی چهره و سیره واقعی علی(ع) کاری نکنیم.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فضائل شب‌ قدر پرداخت و اظهار داشت: بهترین فضیلت این شب‌ها استغفار و توبه است، چرا که انجام این کار باب تمام اصلاح کارهاست، شبیه علی شدن کار بسیار سختی است و تبعیت از او نیز قدرت روحی بالایی می‌طلبد تا انسان با درک و فهم حقیقت در طریق آن حضرت گام بردارد.

 

وی با اشاره به سخن جرداق دانشمند مسیحی درباره این‌که حضرت علی (ع) دریایی است که هیچ کشتی و تلاطمی در آن موج ایجاد نمی‌کند اما یک قطره اشک یتیم آن دریای آرام را به تلاطم وا می‌دارد، خاطر نشان کرد: این سخن را باید این‌گونه اصلاح کرد که علی دریای آرام نیست بلکه دریای بیقراری است که زمانی آرام می‌گیرد که با یتیمان همنشینی کرده و غمگساری کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات