۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۳۱۱

اعتراض جمعی از مردم به سخنان حجت الاسلام ناطق نوری در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری در حرم مطهر رضوی در شب قدر با اعتراض برخی از مردم همراه بود.
مراسم احيا شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، که شامگاه شنبه در صحن جامع این حرم ملکوتی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگوای مولی الموحدین علی(ع) گفت: حضرت علی (ع) مجسمه عدل و انسانیت و نماد انسان کامل است؛ آن حضرت اگر خلافت و مسؤولیت را نمی پذیرد به خاطر عدالت است و اگر می پذیرد نیز به جهت عدالت خواهی است و اگر بر خاک و خون می غلتد به جرم عدالت خواهی است.

وی با اشاره به فضیلت های شب های قدر، بیان داشت: خداوند به ملائکه اش مباهات می کند هنگامی که جوانی در نیمه شب با چشمانی اشک آلود با خدایش ارتباط قلبی پیدا می کند.

حجت الاسلام ناطق نوری در ادامه به تبیین موضوع عدل و احسان از منظر قرآن و حدیث پرداخت و تصریح کرد: عدل هر چیزی را در جای خود قرار می دهد، عدل تدبیری عمومی و حکومتی است و اگر نظامی بخواهد سیستم و قانونی حاکم داشته باشد باید عدل در آن حکم فرما باشد.

وی به عبارات «العدل اساس به قوام العالم؛ از ارکانی که عالم هستی بر آن استوار است، عدالت می باشد» و «جعل الله سبحانه العدل قوام الانام، و تنزیها من المظالم و الاثام، و تسنیه للاسلام؛خدای سبحان عدالت را مایه برپایی انسانها، و ستون زندگانی آنها، و سبب پاکی از ستمکاریها و گناهان، و روشنی چراغ اسلام قرار داده است» و «العدل قوام الرعیة» از حضرت علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آن چیزی که در جامعه باید حاکم باشد قانون است، نه رابطه، رشوه، زد وبند، مسائل فامیلی و رفاقت بازی و آن چیزی که جماعت را متزلزل و دلسرد می کند؛ این بی عدالتی است.

وی با تأکید بر این که زیبایی حاکمان در اجرای عدالت است، ابراز داشت: هنگامی که مردم ملاحظه کنند با آن ها مناسب برخورد می شود به سوی مسؤولان جذب می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که عدالت شامل اقسام اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی است، گفت: در عدالت اجتماعی اگر زندگی، زندگی غارنشینی بود این عدالت خیلی مطرح نبود، اما ما در اجتماع زندگی می کنیم و این اجتماع نیاز به حفظ حریم دارد.

وی با انتقاد از برخی برج سازی ها در مناطق شهری و شکسته شدن حریم عفاف و خانوادگی مردم، بیان داشت: شیعیان باید عدالت اجتماعی را رعایت کنند ساختمان های مملکت شیعی باید دارای ویژگی ها و مقرارتی باشد که حریم ها حفظ شود؛ نباید هرکس پول بیشتری می دهد تراکم بیشتری بگیرد.

حجت الاسلام ناطق نوری در خصوص عدالت اخلاقی ابراز داشت: شیعیان علی(ع) باید بدانند که کینه دوزی با عدالت سازگار نیست و تجمل، کبر، خود بزرگ بینی و حسادت با عدالت نمی سازد.

وی سپس به تشریح عدالت سیاسی پرداخت و با انتقاد از وضعیت عدالت اجتماعی گفت: برای رسیدن به پست و مقام نباید به حقوق دیگران تجاوز کنیم؛ عدالت سیاسی این است که انسان در جایگاهی که دارد نگذارد حق دیگران تضییع شود. برخی از منصب های مسئولان متناسب با توانمندی های آنان نیست و این گونه تصدی ها دهان کجی به مردم است و همین امر موجب شده تا مردم نسبت به نظام و دین پایبند نباشند. 

گفتنی است، در بخش پایانی این مراسم شماری از مردم نسبت به سخنان سیاسی وی در شب قدر اعتراض کردند و با ایستادن و فرستادن صلوات خواستار صرفنظر کردن سخنران مراسم از ادامه مباحث سیاسی شدند که حجت الاسلام ناطق نوری با گفتن این جمله که من از دوستان می خواهم به عرایضم گوش دهند تا تمام شود به سخنان خود ادامه داد؛ در پایان مراسم با تجمع در صحن جامع رضوی شعارهایی علیه وی سر دادند./968/پ201/ج

ارسال نظرات