۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۳۴۲
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

حمایت خدا از انسان در گرو برائت او از شیطان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان، حمایت خدا از انسان را در گرو برائت او از شیطان دانست و اظهار داشت: خداوند در سوره فرقان مطرح می کند که هرگاه انسان در صحنه مبارزه با دشمنان باشد ما به نحوی از او حمایت می کنیم. اکنون هم اقتدار و پیشرفت نظام به دلیل مبارزه با استکبار جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمين حاجتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در یازدهمین جلسه از تفسیر قرآن به آیات سوره فرقان اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در سوره فرقان مطرح می کند که هرگاه انسان در صحنه مبارزه با دشمنان باشد ما به نحوی از او حمایت می کنیم به گونه ای که هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند آسیبی به او برساند.

 

وی با اشاره به دلایل پیشرفت نظام اسلامی ایران، بیان داشت: مقابله نظام اسلامی ایران با استکبار جهانی و حمایت او از کشورهای مستضعف، یکی از مهمترین دلایل پیشرفت انقلاب است؛ چرا که خداوند متعال خود گفته که هرگاه در برابر دشمنان ایستادگی کردید، ما حامی و پشتیبان شما خواهیم بود.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که اگر انسان خود را شبیه به پیغمبران کرد، در صف آنها قرار خواهد گرفت، اذعان داشت: انسان می تواند با خودسازی و تهذیب نفس، همرده انبیاء و اولیای الهی قرار گیرد و در این برهه از زمان اگر کسی خواهان نزدیک شدن به امام زمان است، باید اعمال و کردار خود را اصلاح و از گناه و معصیت دوری کند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه « الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالغَیْبِ »، اظهار داشت: این ها افرادی بودند که در ظاهر و خفا از خدا ترس داشته و روح و جسم خود را به گناه و معصیت آلوده نکردند.

 

وی به آیه 29 سوره انفال اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند سبحان در این سوره مطرح می کند که « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً وَ یُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ »؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر خداترس باشید، خدا همراه شما خواهد بود و به یقین که اگر مردم تقوا پیشه کرده و معصیت خدا را انجام ندهند، آن چنان قرب و منزلتی پیدا می کنند، که هیچ فردی جز او نمی تواند آن را درک کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در ادامه سخنان خود، افزود: کسی که چهل روز خودسازی کند و روح و جسم خود را با الطاف الهی پرکند، خداوند متعال چشمه ای از عرفان و معرفت را در وجود او جاری می کند.

 

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود، به آیه « وَ یُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ »، اشاره کرد و اظهار داشت: به راستی که اگر انسان ترک گناه کند و از محارم الهی دوری جوید، خداوند به برکت این ترک گناه، سایر گناهان گذشته او را بخشیده و او را مورد رحمت و مغفرت خود قرار خواهد داد؛ چراکه « وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ »./9465/د102/ع

ارسال نظرات