۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۵۵۹
رییس مجلس:

مناطق زلزله زده شمالغرب سریعا بازسازی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع مردم زلزله‌زده خواستار اقدام سریع دولت در بازسازی و ساخت روستاهای زلزله زده شد.
آسيب ديدگان زلزله شمال غرب کشور علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز پس از ورود به فرودگاه تبریز به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان، برای بازدید از مناطق زلزله‌زده و دلجویی از بازماندگان حادثه وارد شهرهای هریس و ورزقان شد. 

وی ضمن دیدار با اهالی روستای جیغه از توابع شهرستان ورزقان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی این روستا قرار گرفت و بر تداوم امدادرسانی به حادثه دیدگان تاکید کرد و گفت: مجلس و دولت با همکاری یکدیگر به دنبال حل مشکلات مردم آسیب دیده از زلزله هستند. 

لاریجانی خواستار اقدام سریع دولت در بازسازی و ساخت روستاهای زلزله زده شد و بر رسیدگی سریع بر مشکلات زلزله زدگان تاکید کرد و افزود: تلاش همه دستگاه‌ها این است که مشکلات مردم مناطق زلزله زده شمال غرب کشورمان هرچه سریع‌تر حل شود. 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در این بازدید که با حضور 20 نفر از نمایندگان مجلس، رییس جمعیت هلال احمر و استاندار آذربایجان شرقی همراه بود، با حضور در جمع مردم روستای ولیلو از توابع شهرستان هریس اظهار داشت: حادثه پیش آمده باعث متاثر شدن ما شد و برخود لازم دانستیم تا از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات زلزله زدگان بپردازیم.  

وی با بیان این‌که مردم نیاز فوری به سرویس بهداشتی، چادر و آذوقه دارند، افزود: نیازهای اولیه مردم زلزله زده در حال تامین است، اما مسؤولان باید با رعایت مسائل مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در بازسازی مناطق آسیب دیده هر چه زودتر به این امر اقدام کنند. 

گفتنی است، دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و 6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر عصر شنبه به ترتیب شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی را لرزاند./935/پ203/ج

ارسال نظرات