۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۵۵۷۵

دستگاه‌ها و مسؤولان برای حل مشکلات زلزله زدگان بسیج شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی خواستار همگرایی و بسیج تمامی دستگاه ها و مسؤولان ذیربط برای حل مشکلات مردم زلزله زده شمالغرب کشور شد.
دكتر علي لاريجاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز پس از بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همواره پیگیر مسائل و مشکلات زلزله زدگان بوده و از وضعیت تخریب روستاها گزارشی تهیه کرده است.

 

وی وقوع زلزله در شهرهای اهر، هریس و ورزقان را حادثه‌ای تلخ و دردناک دانست و با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی گفت: روند رسیدگی به زلزله‌زدگان مطلوب و اقدام اولیه برای برون رفت از شرایط بحرانی انجام شده است.

 

لاریجانی با تاکید بر تامین مایحتاج فوری و اضطراری مردم از جمله چادر و خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: باید به طور مستمر پزشکان مجرب در منطقه حضور داشته باشند و لازم است گروه هایی روانه روستاها شده و مشکلات دارویی و بیماری زلزله زدگان را حل کنند.

 

رییس مجلس با بیان این‌که مردم زلزله زده تاکید می کنند که توان پرداخت اقساط وام قرض الحسنه را برای ساخت منازل مسکونی خود ندارند، افزود: در این زمینه باید تدبیری اتخاذ شود تا نگرانی آنها مرتفع شود، در حقیقت آسیب دیدگان زلزله اخیر نگران این موضوع هستند که زمستان و فصل سرما در آینده نزدیک فرا خواهد رسید اما وضعیت سرپناه آنان هنوز مشخص نیست.

 

وی با تاکید بر بسیج تمام دستگاه ها برای اسکان زلزله زدگان در دو ماه آینده گفت: برخی زلزله زدگان می گویند اگر مصالح به آنان داده شود، می توانند به کمک مردم و همسایه ها خانه های خود را بسازند، در این خصوص با رییس بنیاد مسکن صحبت کرده ام که ظرف 2 ماه آینده بتوانند برای مسکن زلزله زدگان کاری انجام دهند.

 

لاریجانی خواستار همگرایی همه مردم، مسؤولان و گروه های امداد و نجات در رفع مشکلات آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شد و ادامه داد: دولت باید تمام تلاش خود را در این زمینه بکار بگیرد و مجلس نیز در صورت نیاز بودجه ای را برای این موضوع در نظر بگیرد تا مسیر کار تسهیل شود.

 

رییس مجلس در ادامه حجم خسارات ناشی از این زلزله را زیاد اعلام کرد و افزود: متاسفانه برخی روستاها تا 100 درصد تخریب شده اند. اما دولت و مجلس تلاش می کنند مشکل مردم زلزله زده را هر چه سریع‌تر و به نحو شایسته حل و فصل کنند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات