۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۹۶۲
وزیر راه و شهرسازی:

واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ نیکزاد در جمع روستائیان زلزله‌زده آذربایجان شرقی با تاکید بر تامین نیازهای معیشتی آسیب دیدگان گفت: واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن احداث می شود.
ابراز همدردي روحانيون با آسيب ديدگان زلزله شمال غرب کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی امروز در آغاز عملیات بازسازی واحدهای مسکونی روستای زغن آباد، از توابع ورزقان با ابراز همدردی با مردم حادثه دیده اظهار داشت: واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن احداث می شود.

 

وی با تاکید بر تامین نیازهای معیشتی آسیب دیدگان خاطرنشان کرد: بایستی در کنار تامین نیازهای روزمره و معیشتی و اسکان موقت مردم زلزله زده، در سریع ترین زمان ممکن برای بازسازی این واحدها با عزمی جدی و جمعی وارد عمل شد.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ای هیچگونه نگرانی برای تاخیر در احداث واحدهای مسکونی وجود ندارد، افزود: تجربه حوادث مشابه سال های گذشته نشان داده که با وجود گسترده بودن تلفات حادثه این کار امکان پذیر است.

 

بنا بر این گزارش، در اثر زلزله شنبه هفته گذشته 100درصد منازل روستای زغن آباد تخریب شده که از جمعیت 450 نفری این روستا 18نفر در اثر زلزله جان خود را از دست دادند.

 

نیکزاد همچنین در مراسم کلنگ‌زنی بازسازی مناطق زلزله‌زده در روستای «کوویج» از توابع شهرستان هریس اظهار داشت: امیدواریم بازسازی تمام واحدهای تخریب شده این منطقه قبل از آغاز فصل سرما به پایان برسد.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مردم باید بدانند با تجربه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اهتمام استانداری آذربایجان‌شرقی امکان بازسازی همه واحدهای مورد نیاز در 45 روز امکان‌پذیر است، از این رو انتظار داریم مردم دست در دست هم داده و با نظارت عالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قبل از آغاز فصل سرما در منازل خود مستقر شوند.

 

وی با اشاره به این‌که بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان هریس توسط ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی انجام می‌شود، گفت: همه مسایل مربوط به بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله را دولت پیگیری خواهد کرد./935/پ202/ع

ارسال نظرات