۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۹۶۵
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(29)؛

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: تبیین احادیث و سخنان اهل بیت ازسوی روحانیان و اهل علم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که بر روحانیان و اهل علم لازم است که احادیث اهل بیت(ع) را تبیین کنند اظهار داشت: احادیث و گفتارهای ائمه اطهار(ع) حیات معنوی و دینی برای انسان محسوب می شوند.
سحر خيزان آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و نهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با بیان این که خالق همه جهان هستی خداوندی واحد است ابراز داشت: خداوند متعال واجب الوجود و دیگر مخلوقات پروردگار ممکن الوجود هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیث توحید مفضل بیان داشت: این حدیث که از امام صادق(ع) به مفضل گفته شده است، یکی از پربار ترین و جامع ترین احادیث مکتب اهل بیت(ع) است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که بر روحانیان و اهل علم لازم است که احادیث اهل بیت(ع) را تبیین کنند اظهار داشت: احادیث و گفتارهای ائمه اطهار(ع) حیات معنوی و دینی برای انسان محسوب می شوند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: حدیث توحید مفضل در جلد سوم بحارالانوار، علامه مجلسی ذکر شده و شرح آن نزدیک به صد صفحه است که اهمیت و ارزش این حدیث جامع را نشان می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در این حدیث جامع امام صادق(ع) مسئله توحید را با منطق و مستدلات محکم تبیین و شبهات و منحرفات موجود در این عرصه بررسی می کنند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر، بر پرداخت زکات فطره تأکید کرد و گفت: پرداخت فطریه در عید فطر یکی از واجبات روزه داران است و این فطریه زکات بدن بعد از یک ماه بندگی خداوند متعال محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: میزان پرداخت فطریه به ازای سه کیلو طعام که عبارت از آرد، گندم و خرما است که هم می تواند مقدار میزان تعیین شده را بپردازد و هم ما به ازای آن را پرداخت کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنانش مردم خوزستان را به حضور باشکوه و پر صلابت در نماز عید سعید فطر دعوت کرد.

گفتنی است، میزان تعیین شده فطریه در استان خوزستان 1800 تومان است./9461/پ202/ب

ارسال نظرات