۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۱۶۶
فرمانده سپاه عاشورا:

حضور رهبری در مناطق زلزله زده فتنه‌های دشمنان را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ سردار پورجمشیدیان گفت: قبل از شکل گیری توطئه‌های تجزیه طلبان در زلزله اخیر، رهبر معظم انقلاب با حضور در آذربایجان، توطئه دشمنان را در نطفه خفه کردند.
سردار پورجمشيديان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، امروز در شورای اداری استان که در ارتباط با بررسی اوضاع مناطق زلزله زده شهرستان هریس برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی از هر فرصتی برای ضربه به نظام اسلامی بهره می جویند، برای استکبار فرقی ندارد که این فرصت زلزله آذربایجان باشد یا فتنه داخلی.

 

وی با بیان این‌که تحرکات معاندان نظام اسلامی در زلزله اخیر آذربایجان چهره حقیقی و ضدبشری آنان را رسوا کرد، با اشاره به سفر اخیر رهبری به مناطق زلزله زده آذربایجان گفت: شناخت و اشراف مقام معظم رهبری نسبت به اوضاع، جریان های سیاسی و تحرکات استکبار جهانی، بی تردید نشان از عمق بیش ایشان است.

 

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: قبل از شکل گیری توطئه های تجزیه طلبان در راستای بهره برداری از زلزله اخیر، مقام عظمای ولایت با حضور خود، توطئه دشمنان را در نطفه خفه کرد و اجازه ندادند این زلزله طبیعی به زلزله سیاسی تبدیل شود که مردم شهیدپرور آذربایجان نهایت تقدیر از معظم له را دارند.

 

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با بیان این‌که بازسازی سریع مناطق زلزله زده از ضروری ترین امور قبل از فرا رسیدن فصل سرما در آذربایجان است، گفت: تمام امکانات سپاه و رده های تابعه آن از امروز در اختیار بازسازی و آبادانی مناطق زلزله زده بوده و تمام تلاش ما این است که به بهبود وضعیت و آبادانی منطقه منجر شو، تا بتوانیم ضمن تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در بازسازی مناطق زلزله زده در اسرع وقت به تکلیف انسانی خودمان نیز عمل کرده باشیم.

 

پورجمشیدیان در ادامه نقش بسیج در امدادرسانی به زلزله زدگان تصریح کرد: بسیج دوشادوش بقیه نیرو های مسلح و مسؤولان ذیربط استانی از همان لحظه آغازین با تشکیل 30 گردان به کمک زلزله زدگان شتافت و توانست باری بزرگ را از دوش بازماندگان زلزله بردارد و در حقیقت بسیج کارآمدی خود را توانست نسبت به تهدیدات طبیعی در سریع ترین زمان به معرض نمایش گذارد.

 

وی افزود: اگر ما بتوانیم از قابلیت های بسیج به درستی استفاده کنیم، خواهیم توانست گره های کور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را به بهترین شکل ممکن بگشاییم.

 

همچنین علی اکبر آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس نیاز اصلی مناطق زلزله زده را ساخت اماکن دائمی برای زلزله زدگان اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم با مشارکت خیرین مسکن ساز و مدرسه ساز و حمایت تشکل های مردمی مدارس، مساجد، مکان های عام المنفعه و اماکن عمومی مناطق آسیب دیده را با مشارکت خیرین بازسازی و نوسازی کنیم.

 

وی گفت: مجلس آمادگی دارد که در متمم بودجه 91 اگر نیاز به اعتباری بیشتر برای مناطق آسیب دیده باشد در قالب طرح و یا لایحه حمایت کند، مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا با هماهنگی های لازم و پشتیبانی رییس مجلس در روند اجرایی تسریع بخشد./935/پ202/س

ارسال نظرات