۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۱۷۸

جمعی از علما و روحانیان قم از مناطق زلزله‌زده اهر بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از علما و روحانیان قم به همراه نماینده آیت‌الله سیستانی از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بازدید کردند.
ابراز همدردي روحانيون با آسيب ديدگان زلزله شمال غرب کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد علامی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، روز گذشته به همراه جمعی از علمای قم با حضور در مناطق روستایی زلزله‌زده گوره درق، ملالار، گونجیک و خرم آباد از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق زلزله‌زده را مورد بازدید قرار دادند.

 

 وی هدف از این بازدید را حضور در جمع مردم زلزله‌زده و دلجویی از این عزیزان اعلام کرد و افزود: نتیجه این سفر به صورت گزارشی جامع به محضر مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله سیستانی ارائه خواهد شد که تصمیم‌گیری لازم از سوی ایشان اتخاذ شود.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی با اشاره به این‌که اکیپ اعزامی طی سه روز از مناطق مختلف آسیب دیده اهر، ورزقان و هریس بازدید کردند، گفت: براساس بازدیدی که انجام دادیم کارهای بسیار خوبی برای امدادرسانی و اسکان موقت انجام شده که امیدواریم با حمایت دولت و مردم هرچه زودتر شاهد ساخت پناهگاه سالم و امن برای حادثه دیدگان از زلزله باشیم.

 

برگزاری جشن گلریزان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرپرست کمیته امداد امام خمینی، هدف از برگزاری این جشن را ساماندهی کمک‌های خیرین به زلزله‌زدگان عنوان کرد و گفت: در این همایش که پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، کمک‌های خیرین سراسر کشور برای بازسازی مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری خواهد شد.

 

وی با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی در ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده و زیرپوشش قرار دادن افراد نیازمند این مناطق، خاطرنشان کرد: این کمیته می‌تواند در ساخت مسکن و سایر امکانات مورد نیاز برای محرومان مناطق زلزله‌زده از جمله مسجد، مدرسه، مرکز درمانی و جلب کمک‌های خیران نقش بسزایی داشته باشد.

 

علیرضابیگی با بیان این‌که مسکن دائمی مطالبه اصلی مردم آسیب‌دیده از زلزله است، افزود: دولت پیش‌بینی‌های لازم را برای دادن تسهیلات مالی در این خصوص انجام داده است و در مرحله اول تلاش می‌کنیم تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما، زلزله‌زدگان را از زیر چادر به یک سرپناه مطمئن انتقال دهیم.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مردم، بنیاد مسکن و شرکت‌های فنی و مهندسی اضلاع مثلث بازسازی مناطق زلزله‌زده هستند، اظهار داشت: ما به این حادثه به چشم یک فرصت نگاه می‌کنیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، این حادثه می‌تواند سکوی پرش برای عمران و آبادانی این مناطق باشد.

 

وی رضایت خاطر مقام معظم رهبری از امدادرسانی به زلزله‌زدگان را بسیار باارزش خواند و افزود: حضور معظم‌له در مناطق زلزله‌زده توطئه دشمنان را برای تفرقه‌افکنی بین ملت ایران ناکام گذاشت و ثابت کرد که همه ایران یکپارچه است و برخلاف تبلیغات رسانه‌های معاند، کمک‌های مردمی از همه جای کشور به مناطق زلزله‌زده سرازیر شد و همگرایی ملی در این حادثه به بهترین شکل خود را نشان داد.

 

40 درصد مدارس در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خسارت دیدند

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بازدید از وضعیت مدارس و میزان خسارت وارده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: 713 مدرسه در سه منطقه زلزله‌زده وجود داشته است که 40 درصد آنها از 2 تا 10 درصد آسیب دیده‌اند.

 

وی ادامه داد: طبق برآورد‌های به عمل آمده، 30 میلیارد تومان هزینه برای مرمت اساسی این میزان خسارت به مدارس مناطق زلزله‌زده مورد نیاز است که در حال حاضر مرمت و باسازی این مراکز آموزشی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روند کار خوب بوده و درصدد هستیم تا اول مهر‌ماه و آغاز سال‌ تحصیلی پیش رو این عملیات‌های عمرانی و بازسازی پایان یافته و دانش‌آموزان این مناطق بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند./935/د101/ب

ارسال نظرات