۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۴۳۴
دکتر قدیری ابیانه:

برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، نشانه ای از افول ابرقدرتی آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ دکتر قدیری ابیانه برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را فرصت بسیار خوبی برای پیش برد اهداف بین المللی جمهوری اسلامی ایران دانست.
محمدحسن قديري ابيانه
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دکتر محمد حسن قدیری ابیانه ، کارشناس عالی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره پیام ها و بازتاب های برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی کشورمان در شرایط بیداری اسلامی گفت: اجلاس در شرایطی برگزار می شود که زمینه برای تحرک غیر متعهدها در سطح بین المللی بیش از هر زمان دیگری فراهم است زیرا هدف اصلی شکل گیری جنبش عدم تعهد عدم وابستگی به دو ابرقدرت بود.
 
کارشناس عالی وزارت امو خارجه در ادامه تشریح پیام ها و بازتاب های این اجلاس گفت: به دنبال اضمحلال شوروی اینک آمریکا نیز رو به اضمحلال است و جهان تک قطبی و همچنین مکاتب کمونسیم و لیبرالیسم  به پایان راه خود رسیده اند.
 
وی همچنین افزود: مخالفت ها با لیبرالسیم و سیاست های امپریالیستی حتی به جامعه آمریکا نیز سرایت کرده است.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، با اشاره به وجود بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا گفت: امروز این شرایط آمریکا و اروپا را در بدترین وضعیت تاریخی نسبت به وضعیت گذشته قرار داده است و از این به بعد نیز وضعشان بدتر خواهد شد.
 
دکتر قدیری ابیانه در ادامه این تحلیل گفت: این در حالی است که بیداری اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی رو به اوج گیری و شکل گیری است و جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از سه موقعیت ژئوپولتیک، ژئو استراتژیک و ژئو اکونومیک، رهبریت این تمدن رو به شکل گیری را به عهده دارد.
 
وی همچنین افزود: به عبارتی جهان از تک قطبی شدن خارج و به سمت چند قطبی شدن پیش می رود که یکی از قوی ترین قطب ها، قطب جهان اسلام است.
 
کارشناس عالی وزارت امور خارجه در توصیه ای به دست اندر کاران برگزاری این اجلاس بیان داشت: طبیعتا برگزاری این اجلاس فرصت بسیار خوبی برای پیش برد اهداف بین المللی جمهوری اسلامی ایران است، در نتیجه دستگاه دیپلماسی و سایر دستگاه ها باید نهایت تلاش خویش رادر این رابطه بکار گیرند و از فرصت ریاست این اجلاس در این سه سال نهایت بهره را ببرند و بر قدرت و نفوذ این جنبش بیفزایند.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر ضرورت راه اندازی یک رسانه بین المللی بی طرف که انعکاس دهنده واقعیات در دنیای کنونی باشد گفت: اگر اقلیت صهیونیسم در جهان توانستند با برنامه ریزی به این هدف نائل آیند، اکثریت مسلمان و نیز کشورهای عدم تعهد می توانند به این هدف دست یابند.
 
دکتر قدیری ابیانه افزود: ما هم اکنون در ایران رسانه های بی طرف و خبرگزاری هایی که حقایق را آن گونه که هست مطرح سازند، در اختیار داریم اما تبدیل شدن به یک خبرگزاری که مورد استفاده رسانه های جهان قرار گیرد نیاز به سیاست گذاری وسیع و حضور خبرنگاران در عرصه های مختلف جهانی و رقابت با خبرگزاری های در اختیار صهیونیسم دارد.
 
وی همچنین عنوان کرد: خوشبختانه برخی از رسانه های ما مثل العالم و  PRESSTV توانسته اند جایگاه خوبی را برای خویش فراهم کنند.
 
دکتر قدیری ابیانه با اشاره تلاش جبهه استکبار برای القای انزوای ایران در عرصه جهانی و همزمانی آن با برگزاری این اجلاس بین المللی در کشورمان بیان داشت: آمریکاییها همواره از ابتدای انقلاب درصدد انزوای ایران بوده اند و به انزوا اکتفا نکرده و تحریم های گسترده ای را اعمال کرده اند اما ایران توانسته است اینها را به فرصت تبدیل کند.
 
وی در ادامه افزود: ایران از این جهت به الگویی برای سایر ملتها تبدیل شده است.
 
کارشناس عالی وزارت امور خارجه با اشاره به این که غرب خود را جهان می نامد و از انزوای ایران دم می زند تاکید کرد: هم اکنون ریاست سه ساله اجلاس جنبش عدم تعهد که بیش از صد و بیست عضو دارد و بزرگ ترین سازمان بین المللی بعد از سازمان ملل متحد  می باشد، به عهده ایران است و این نه تنها نشان می دهد که ایران منزوی نیست بلکه نشانه ای از انزوای آمریکا و هم پیمانانش در جهان است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: این هم دلیلی بر افول موقعیت ابرقدرتی آمریکاست./959/ت302/ص
ارسال نظرات