۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۶۷۵۶
نیوریک تایمز:

حضور محمد مرسی در ایران سبب به چالش کشیده شدن روابط مصر و اسرائیل می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نیوریک تایمز در گزارشی نوشت: با وجود اعلام سفر رییس جمهوری مصر به آمریکا در ماه آینده، وی ترجیح داد قبل از این سفر برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد به ایران برود.
مرسي


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه نیوریک تایمز از روزنامه های مهم کشور آمریکا، در گزارشی به بررسی حضور رییس جمهور مصر در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و تاکید کرد: تحولات ایران و منطقه سینا نگرانی اسرائیل درخصوص مصر را افزایش داده است.
مسئولان این رژیم اکنون نگران روابط خود با مهمترین هم پیمان سابق خود هستند به همین دلیل در خصوص منطقه سینا، طی روزهای اخیر پیام هایی را به قاهره فرستاده اند؛ ولی در مقابل هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

 

نیویورک تایمز تصریح کرد: با وجود آنکه محمد مرسی چهارشنبه اعلام کرد که ماه آینده به واشنگتن سفر می کند، وی ترجیح داد که اول به ایران سفر کند . این سفر درحالی صورت می گیرد که اسرائیل از بسیاری از کشورهای دنیا خواسته است به دلیل برنامه هسته ای ایران، این اجلاس را تحریم کنند.

 

نیویورک تایمز در ادامه افزود: سفر مرسی به ایران نشان می دهد که کشور مصر، راه جدیدی را از طریق ارتباط با ایران در پیش گرفته است؛ این درحالی است که مصر هنوز اعلام نکرده که تصمیم دارد روابط دیپلماتیک خود را با این کشور کاملا از سربگیرد.


نیویورک تایمز تاکید کرد: صرف نظر از اهداف مصر، این گام مصر بدون شک موجب به چالش کشیده شدن روابط کشور مصر با اسرائیل می شود، چرا که این رژیم برنامه هسته ای ایران را تهدیدی برای وجود خود می داند؛ درحالیکه از سوی آمریکا و اروپا برای خودداری از اقدام نظامی علیه ایران، تحت فشار قرار دارد./994/ب903/ک

 

 

ارسال نظرات