۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۳۶۹۶۵

ساخت مستند زندگی علامه محمدتقی آملی

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش ملی علامه محمد تقی آملی از ساخت مستند زندگی این عالم برجسته مازندرانی خبر داد.
علامه محمد تقي آملي

 

محمد محمدی، دبیر همایش ملی علامه محمد تقی آملی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به این که تکریم بزرگان و عالمان از وظایف اصلی ما در شرایط کنونی است، خاطرنشان کرد: باید از داشته‌های گرانقدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این قدردانی ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه بر اساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.

 

وی گسترش اندیشه‌های علما و فقها را‌ ضروری دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌گیری بیشتری از اندیشه‌های متعالی علما و مراجع بزرگ هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده فرهنگی ایستادگی کنند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان این که  مستند زندگی علامه محمدتقی آملی در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: این مستند که در آن زندگی این عالم گرانقدر به تصویر کشیده شده است در روز همایش به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

محمدی با اشاره به این که این همایش با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی همراه خواهد بود، یادآور شد: کتب علامه محمدتقی آملی چاپ شده است که در روز مراسم پخش خواهد شد.

 

دبیر همایش ملی علامه محمد تقی آملی از حضور احتمالی علامه حسن زاده آملی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش خبر داد و گفت: در این همایش افزون بر حضور چهره‌های شاخص و علمای برجسته استانی، آیت الله صدوقی نوه علامه محمدتقی آملی و نیز رییس همایش بین المللی اخلاق و ادیان حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که این همایش ششم مهر و در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این همایش سه مقاله علمی پیرامون علامه محمدتقی آملی ارائه خواهد شد.

 

گفتنی است، همایش ملی علامه محمدتقی آملی با تأکید ویژه حضرت آیت الله جوادی آملی و با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا و شورای فرهنگ عمومی آمل برگزار خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات