۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۷۴۳۲
سفیر پیشین بریتانیا در آژانس انرژی اتمی:

ناچاریم به جنبش عدم تعهد اهمیت بدهیم

خبرگزاری رسا ـ سفیر پیشین بریتانیا در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: غرب تمایل دارد که به جنبش عدم تعهد بهای چندانی ندهد ولی حضور 120 کشور در این جنبش ما را ناچار می‌کند اهمیت آن را بپذیریم.
شانزدهمين اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پیتر جنکینز، سفیر پیشین بریتانیا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با صدای آمریکا با بیان این مطلب که هر چه با مواضع غرب تعارض داشته باشد را خنثی می کنیم گفت: ما در غرب تمایل داریم که به جنبش عدم تعهد بهای چندانی ندهیم و بیانیه های آنان را در صورتی که با مواضع ما غربی ها همخوانی نداشته باشد کم اهمیت جلوه دهیم.
 
وی با اشاره به این که ما ناچاریم به جنبش عدم تعهد اهمیت بدهیم افزود: این جنبش دارای 120 عضو است که اکثریت جامعه جهانی را تشکیل می دهد و مواضع خود را با اجماع نظر اعضا اتخاذ می کند.
 
با این بیان به خوبی روشن می شود که هر اقدامی که از سوی جامعه جهانی صورت بگیرد در صورتی که با منافع کشورهای غربی به خصوص آمریکا در تعارض نباشد دموکراسی نامیده می شود و دارای ارزش است در غیر این صورت آن ها می کوشند آن را خلاف حقوق بشر و یا بی ارزش و فاقد اهمیت جلوه دهند. /9161/ت302/ع
ارسال نظرات