۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۴۳۷
آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد؛

پرهیز از کارهای سلیقه‌ای و اختلاف نظرهای مخرب در عراق

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بر پرهیز از کارهای سلیقه‌ای و اختلاف نظرهای مخرب در عراق تاکید کرد و گفت: اگر اکثریت حاکم بر عراق بتوانند در بین خود وحدت به وجود آورند اقلیت ها را نیز همراه خود خواهند کرد و عراق به کشوری مستقل، آباد و قدرتمند تبدیل می‌شود.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار حجت الاسلام سید عمار حکیم با بیان اینکه حفظ موقعیت فراموش شده در عراق محتاج تدابیر حکیمانه است، گفت: در شرایطی که دولت های دیگر به فکر منافع خود هستند دولت عراق نیز باید به منافع خود فکر کند.

وی اظهار داشت: موقعیتی که در شیعیان عراق به وجود آمده ناشی از عظمت اسلام است و در این شرایط، وحدت بین گروه های مختلف شیعی این قدرت را محکم تر می کند.

وی عراق را متمایز از سایر کشورها دانست و گفت: در حال حاضر هیچ کشور عربی موقعیت عراق را ندارد و این از عزتمندی اسلام و شیعه نشأت گرفته شده است.

این مرجع تقلید بر پرهیز از کارهای سلیقه ای و اختلاف نظرهای مخرب در عراق تاکید کرد و گفت: اگر اکثریت حاکم بر عراق بتوانند در بین خود وحدت به وجود آورند اقلیت ها را نیز همراه خود خواهند کرد و عراق به کشوری مستقل، آباد و قدرتمند تبدیل می شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با محکوم کردن اقدامات تروریستی در کشور عراق گفت: وجود گروه های تروریستی در عراق از آفات بزرگ این کشور است.

این مرجع تقلید با بیان توصیه هایی به مسؤولان عراقی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این گروه ویرانگر از کشور عراق خارج شوند باید همه گروه های سیاسی و مذهبی به اتحاد کامل برسند./924/پ202/ع

ارسال نظرات