۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۴۵۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

اتکای به قرآن ایران را به قدرت بین المللی تبدیل کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی ملت ولایت مدار کشورمان، ایران اسلامی را امروز به یک قدرت تأثیرگذار بین المللی تبدیل کرده است. .
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، شب گذشته  در مراسم تجلیل از قاریان و دست اندرکاران صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به این که امروز قرآن از یک جایگاه رفیع و ارزشمندی در میان مردم برخوردار است، گفت: احیای جایگاه کلام الهی در میان مردم به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدهای همیشگی ایشان به نقش قرآن در زندگی مردم است.


وی با بیان این که قرائت قرآن کریم با صوت و لحن زیبا بسیار دلنشین و تأثیرگذار خواهد بود، افزود: متولیان ترویج
قرآن در کشور باید از همه ظرفیت های موجود در کشور در جهت تربیت نسلی قرآنی بهره گیرند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد ظهور و بروز علمی و عملی قرآن کریم در زندگی مردم و جامعه هستیم، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر ساز احیای فرهنگ قرآنی در جامعه بوده است.


امام جمعه ساری با تأکید براین که خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد، گفت: دوری از مفاهیم حیاتبخش قرآنی زمینه ساز انحراف انسان از مسیر تعالی خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فرهنگ ناب قرآنی همچون سدی محکم انسان را در برابر همه کژی ها و انحراف مصون نگه می دارد، ادامه داد: امروز نیز این فرهنگ ارزشمند راه مقابله با توطئه و تهاجم غرب است.


آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان نظام همه تلاش خود را برای دوری از قرآن و مفاهیم دینی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: نظام سلطه از گسترش فرهنگ قرآنی در ایران اسلامی هراسان است.


نماینده ولی فقیه در مازندران، قرآن کریم را گنجینه شکوفایی انسان دانست و ضمن تأکید بر تدبر در این کلام الهی، ادامه داد: انس و الفت با قرآن کریم باید با عمل به مفاهیم ارزشمند آن در متن زندگی همراه باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به رشد و گسترش روز افزون عرفان‌های دروغین از سوی دشمنان در جامعه هشدار داد و گفت: باید با ترویج فرهنگ ناب قرآنی مانع از ترویج قارچ‌گونه این عرفان‌های دروغین شد.

 

امام جمعه ساری با بیان این‌که دشمنان اسلام و انقلاب همه توان خود را برای خدشه دار کردن چهره اسلام ناب محمدی به کار گرفته اند، گفت: ارزش های ناب اسلامی امروز در قلوب ملت ها نهادینه شده است و تلاش‌های مذبوحانه دشمن راه به جایی نخواهد برد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه قرآن محمدی امروز به جایگاه رفیعی در عرصه بین المللی دست یافته است، گفت: نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی ملت ولایت مدار کشورمان، ایران اسلامی را امروز به یک قدرت تأثیرگذار بین المللی تبدیل کرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رسانه ملی رسالت سنگینی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برعهده دارد، ادامه داد: خوشبختانه عملکرد صدا و سیما در سال های اخیر در این بخش مثبت بوده است.

 

حمیدی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه دو سال است که صدا و سمای مرکز مازندران با حمایت و همکاری صمیمانه آیت الله طبرسی مراسم با شکوه ترتیل قرآن مجید و احیای شب‌های قدر به صورت زنده از این شبکه پخش استانی پخش می کند.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به این که روزی قرآن کریم تنها روی طاقچه های خانه بود، گفت: اما امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، امام راحل و مقام معظم رهبری کلام الهی بیش از 33 سال است که در متن زندگی همه ملت ایران قرار دارد./950/پ203/س

 

ارسال نظرات